حاشیه های ترند شده

سه عامل بر لیزر موهای زائد تاثیر می گذارد

چهارشنبه 18 بهمن 1402
22:06
حاشیه پرداز


زیرا امروزه لیزر موهای زائد بهترین و پرطرفدارترین روش رفع موهای زائد در بین افراد عادی است، اما همچنان بسیاری از افراد از آن راضی نیستند و نتیجه لیزر موهای زائد را نمی گیرند. از این نظر، هنگام مراجعه به کلینیک لیزر موهای زائد، رایج ترین سوالی که مشتریان می پرسند این است که آیا لیزر موهای زائد برای همه موثر است؟ یا اینکه لیزر موهای زائد دائمی و غیر قابل برگشت است؟ متاسفانه پاسخ روشنی برای این سوالات وجود ندارد زیرا عوامل زیادی در لیزر موهای زائد دخیل هستند که در ادامه به سه مورد از آن ها می پردازیم و در این شرایط می توان گفت که هورمون ها مهمترین عامل موفقیت هستند. چیز عالی شکست لیزر درمانی

عوامل موثر بر لیزر موهای زائد

1- تکنسین لیزر موهای زائد:

تکنسین یا اپراتور لیزر موهای زائد فردی آموزش دیده است که لیزر درمانی را در مرکز لیزر موهای زائد انجام می دهد. از این حیث اپراتور لیزر پس از آموزش توسط متخصصین لیزر موهای زائد و زیر نظر پزشک گواهینامه ای دریافت می کند که بر اساس آن می تواند کار لیزر موهای زائد را انجام دهد در غیر این صورت به عنوان اپراتور حرفه ای شناخته نمی شود. بنابراین بسته به آموزشی که تکنسین لیزر موهای زائد دریافت می کند، کار با دستگاه لیزر موهای زائد، دانستن طول موج های مختلف، آگاهی از رنگ و نوع پوست و موی مشتری، امکان انتخاب طول موج مناسب برای هر پوستی. . ، و غیره. یکی از مواردی است که اپراتور باید در آن مهارت داشته باشد.

از طرفی دستگاه لیزر موهای زائد مناسب مجهز به تمام طول موج های الکس، دایود و ایندیاگ برای انواع رنگ پوست است و کاربر حرفه ای برای استفاده از آن باید با اصول اولیه دستگاه آشنا باشد. بهترین. کار بر روی مشتری انجام خواهد شد. برای درک بهتر این سوال مثالی می زنیم، فردی که رنگ پوست و موی تیره دارد به بهترین کلینیک زیبایی رشت مراجعه می کند، لیزر درمانی باید این فرد را با افراد با پوست روشن بسیار متفاوت کند.

بنابراین، اگر متخصص لیزر موهای زائد تنظیمات اشتباهی را روی فرد انجام دهد و طول موج مناسبی را برای پوست تیره، یعنی ایندیاگ انتخاب نکند، می‌تواند باعث هایپرپیگمانتاسیون یا لکه‌های تیره روی پوست یا لکه‌های پوستی یا کل موهای لیزر شود. درمان بی فایده و بی اثر خواهد بود. بنابراین هنگام مراجعه به کلینیک لیزر موهای زائد علاوه بر اطلاعات دستگاه های لیزر موهای زائد باید به تجربه حرفه ای اپراتور لیزر نیز توجه داشته باشید تا بیشترین رضایت را کسب کنید.

مثال مهم دیگر در این زمینه این است که اپراتور لیزر موهای زائد باید تجربه کافی در زمینه های مختلف داشته باشد. او باید به این نظر شخصی مراجعه کند که می تواند هم هایفوتراپی (جوانسازی و لیفت صورت) و هم لیزر موهای زائد صورت را انجام دهد، اپراتور لیزر موهای زائد این مقاله را بخوانید. باید بدانید که درمان های تخصصی و زیبایی باید با فاصله گذاری مناسب انجام شود و درمان لیزر موهای زائد صورت و درمان زیبایی پوست روی یک فرد در یک روز انجام نشود.

2- فاصله بین لیزر اپیلاسیون:

بسیار مهم است که لیزر موهای زائد در زمان مناسب انجام شود تا بهترین نتیجه حاصل شود و با توجه به اینکه لیزر موهای زائد به چرخه رشد مو بستگی دارد، برای درک این مشکل، چرخه رشد مو را توضیح می دهیم: چرخه رشد مو دارای سه است. فازها فاز رشد یا آناژن، انتقال یا کاتاژن و فاز استراحت یا تلوژن که در این میان فاز رشد مو برای لیزر موهای زائد مناسب است. اما در مرحله کاتاژن یا انتقال و تلوژن یا استراحت ریزش مو، لیزر موهای زائد مفید نخواهد بود. لازم به ذکر است که در مرحله رشد مو، نور لیزر مو به سمت فولیکول های مو هدف قرار می گیرد و باعث تخریب و سوزاندن موها و جلوگیری از رشد مو می شود.

بنابراین موها در فاز انتقال یا کاتاژن بین دو تا چهار هفته و موها در مرحله استراحت تلوژن سه تا چهار ماه دوام می‌آورند و چرخه مو باید دو مرحله را طی کند تا به مرحله رویش مجدد لیزر مو برسد. حذف ممکن است برای آن اعمال شود. نتیجه این است که انجام لیزر موهای زائد ماهانه به مدت 30 روز، 6 تا 8 جلسه اول، یکی از مهم ترین عوامل موثر در دستیابی به نتایج مطلوب لیزر موهای زائد است. بنابراین به دلایل مختلف لیزر درمانی را به تعویق نیندازید زیرا پس از گذشت زمان لازم از لیزر درمانی، فاز بعدی کمکی نمی کند و عملکرد لیزر تحت تاثیر قرار می گیرد.

البته ممکن است برخی از افراد از همان ابتدا 45 تا 60 روز رشد مو داشته باشند و یک ماه و نیم تا دو ماه طول می کشد تا موهایشان به مرحله فعال رشد مجدد و قرار گرفتن در معرض نور لیزر برسد. مو یک اپراتور ماهر و با تجربه در اینجا ضروری است، زیرا او چنین مشکلی را تشخیص می دهد و جلسات لیزر بعدی را برای فرد در عرض 45 تا 60 روز برنامه ریزی می کند که از نظر اقتصادی و نتیجه به نفع مشتری است. این لیزر درمانی است.

3- هورمون های فردی:

رشد مو بیشتر به هورمون لیزر بدن هر فرد بستگی دارد و در حین لیزر موهای زائد در صورت عدم تعادل هورمونی رشد مو دوباره افزایش می یابد و عملا لیزر موهای زائد بی تاثیر است. در برخی افراد، لیزر موهای زائد باعث از بین رفتن موهای موجود می شود، اما هورمون های مردانه یا تستوسترون باعث رشد سریع موها می شود. بنابراین در صورتی که مراجعه کننده از لیزر موهای زائد نتیجه نگرفت یا رشد موهای زائد غیرعادی داشت، باید با پزشک مشورت کند و برای مشکلات هورمونی آزمایشات و سونوگرافی مناسب انجام دهد و با اثبات عدم تعادل هورمونی، دارو تجویز کند. دارو مصرف کنید و پس از لیزر درمانی با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین با اجازه پزشک، مراجعه کننده می تواند همزمان با مصرف داروهای کنترل کننده هورمون، تحت لیزر اپیلاسیون قرار گیرد. البته هر مرکز لیزر درمانی پزشک مخصوص به خود را دارد و قبل از شروع لیزر کلیه مشاوره های لازم را انجام می دهد. بنابراین در صورت مشکوک شدن به مشکلات هورمونی، قبل از انجام لیزر، توصیه های لازم را انجام دهید و امکان تجویز آزمایش نیز وجود دارد.

با توجه به اینکه هورمون ها دچار اختلال می شوند و تغییرات زیادی در بدن در دوران بلوغ رخ می دهد، رشد مو یکی از بارزترین این تغییرات است. علاوه بر این، در دوران بارداری و شیردهی، زنان به دلیل تغییرات هورمونی در بدن خود رشد موهای صورت و شکم را تجربه می کنند و در دوران یائسگی که باعث گرگرفتگی، تعریق شبانه، تغییر خلق و خو و رشد مو در مناطقی که کمبود وجود داشت، می شود. در تاریخ، که با تغییرات هورمونی همراه است. بنابراین عوامل فوق دلیل عدم توصیه لیزر موهای زائد در دوران بلوغ و بارداری است و لیزر موهای زائد باید بعد از بلوغ، بارداری و شیردهی زمانی انجام شود که تعادل هورمونی حاصل شده باشد تا نتیجه مناسب حاصل شود. موهای زائد پوست

* رنگ پوست و مو:

یکی از عوامل مهمی که باعث موفقیت لیزر موهای زائد می شود، تفاوت رنگ پوست و مو است، به این معنی که افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند، نتایج بهتری از لیزر می گیرند، زیرا اساس کار لیزر روی فولیکول مو مهم است. . . بنابراین رنگدانه ها در مو تیره و پوست روشن است، نور لیزر به سادگی رنگ موهای زیر پوست را هدف قرار می دهد. اما این بدان معنا نیست که لیزر موهای زائد برای برخی افراد موفقیت آمیز نبوده است، بلکه با پیشرفت تکنولوژی و اختراع لیزر الکس و دیود وندیاگ، لیزر درمانی بر روی انواع پوست انجام می شود و تنها این تفاوت در پوست و مو رنگ بهترین نتیجه را نشان می دهد. از لیزر موهای زائد.

در توضیح نوع لیزر باید گفت که لیزر الکس به طور کلی برای پوست های روشن مناسب است بنابراین افرادی که پوست تیره دارند نمی توانند از این نوع لیزر استفاده کنند زیرا اشعه لیزر رنگدانه پوست فرد را به جای رنگدانه اشتباه می گیرد. مو، باعث گرم شدن و سوختن پوست می شود. جالب است بدانید اولین لیزر الکس اختراع شد که برای پوست اروپا و آمریکا بسیار مناسب است اما با معرفی دستگاه های لیزر موهای زائد برای کشورهای آسیایی و رنگ پوست های متفاوت از آنها وجود دارد. به طور کلی تیره‌تر از رنگ پوست اروپایی‌ها، لیزر درمانی نه تنها برای این افراد بی‌اثر است، بلکه باعث سوختگی پوست آن‌ها نیز می‌شود و به‌طور خاص به فکر ایجاد لیزری مناسب برای پوست‌های تیره افتادند.

با اختراع لیزر آندیاگ، افرادی که پوست تیره دارند به راحتی می توانند بدون ایجاد سوختگی و آسیب پوستی لیزر موهای زائد را انجام دهند زیرا لیزر آندیاگ طول موج بیشتری دارد و به عمق پوست نفوذ می کند. زمانی که نور لیزر پوست به فولیکول مو می رسد و آن را می سوزاند.

* روش قبلی برای از بین بردن موهای زائد:

از آنجایی که لیزر موهای زائد یک روش کاهش دائمی موهای زائد تا حدود 90 درصد است، روشی که قبل از لیزر موهای زائد برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌کردید، برای نتایج لیزر درمانی موثر است. به عنوان مثال افرادی که برای اصلاح از تیغ استفاده می کردند رشد مو را کاهش ندادند بلکه فقط ساقه مو را تراشیدند، بنابراین با توجه به سلامت فولیکول مو هیچ تداخلی با لیزر درمانی و فولیکول های مو ایجاد نخواهد شد. هدف گیری پرتو لیزر از طرفی اگر فردی از موم یا اپیلاسیون و روش‌های مشابه استفاده کند و از آنجایی که این روش‌ها منجر به برداشتن مو از ریشه می‌شود و موها برای مدت طولانی رشد نمی‌کنند، موها نمی‌توانند رشد کنند. شناسایی با کمک نور لیزر در نتیجه، جلسات لیزر درمانی می تواند طولانی تر باشد.

با این حال، کسانی هستند که با وجود سال ها اپیلاسیون و اپیلاسیون، به نتایج فوری از لیزر موهای زائد دست یافته اند، زیرا موهایشان آسیب دیده است و اصلاً موهای جدیدی رشد نمی کند. بنابراین توصیه می شود تا یک ماه قبل از شروع لیزر موهای زائد از اپیلاسیون، اپیلاسیون یا نخ استفاده نکنید و فقط نواحی مورد نظر را بتراشید تا ریشه های مو با نور لیزر دیده شود.


[ بازدید : 112 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]