حاشیه های ترند شده

تاریخچه Minecraft; از آغاز تا پرفروش ترین بازی تاریخ

سه شنبه 1 اسفند 1402
16:33
حاشیه پرداز


در دنیای بازی های ویدیویی کمتر پیش می آید که اثری سال ها جایگاه خود را در بین کاربران حفظ کند. دلیل این امر نیز واضح است زیرا معمولا هر بازی کمی پس از انتشار مورد توجه عموم قرار می گیرد و پس از مدتی جای خود را به آثار دیگر می دهد. به خصوص در دهه اخیر در این صنعت شاهد انتشار آثار بسیاری بوده ایم که بعضاً با کیفیت عالی هستند که به دست کاربران اجازه می دهد آزادانه بازی مورد علاقه خود را انتخاب کنند. با این حال، شاید بهتر باشد که دیدگاه متفاوتی نسبت به Minecraft استودیوی Mojang نسبت به این موضوع داشته باشیم. بیش از ده سال از انتشار رسمی آن بر روی پلتفرم های مختلف می گذرد و هنوز هم مخاطبان مختلفی را به خود جذب می کند. در واقع به ندرت فردی را پیدا می کنید که حداقل یک بار این بازی را روی کامپیوتر یا موبایل خود تجربه نکرده باشد.

Minecraft اساساً یک بازی سندباکس سه بعدی است که در آن شما در یک دنیای بلوکی قرار می گیرید که در آن می توانید هر کاری که می خواهید انجام دهید و هر چیزی بسازید! طبق گزارشی که مایکروسافت در سال 2021 منتشر کرد، این بازی در آن زمان بیش از 238 میلیون نسخه فروخت و پرفروش ترین بازی تاریخ لقب گرفت. اما این سوال پیش می آید که چگونه این بازی سندباکس با گرافیک پیکسلی و بدون داستان خاصی توانسته توجه این همه بازیکن را به خود جلب کند؟ در این مقاله علاوه بر دانلود بازی ماینکرافت اصلی، به تاریخچه ایجاد Minecraft و چگونگی تبدیل شدن یک ایده اولیه به اثری که می توان آن را پدیده ای در صنعت بازی های ویدیویی نامید، خواهیم پرداخت.


ماین کرافت

تنها یک ماه پس از انتشار اولین نسخه Minecraft، Persen توانست از آن تقریباً 400 یورو درآمد کسب کند.

پس از مدتی در تابستان 2009، پرسن به طور جدی روی بازی Minecraft شروع به کار کرد. در واقع، یک آخر هفته در ماه می، او یک بازی ساده با الهام از قلعه کوتوله و Infiniminer طراحی کرد و آن را با سایر کاربران انجمن TIGSource به اشتراک گذاشت. در واقع پرسن تست خصوصی بازی را در تاریخ 16 می (26 می 2008) در پلتفرم TigIRC قرار داد و یک روز بعد آن را به صورت عمومی در اختیار کاربران قرار داد. پس از آن، پرسن بازی را آپدیت کرد و بر اساس بازخوردی که از کاربران بازی خود گرفت، چیزهای جدیدی به ماینکرافت اضافه کرد. یک ماه پس از انتشار نسخه اصلی، پرسن بازی خود را با قیمت 10 یورو درج کرد و در کمال تعجب در هفته اول 40 نسخه از بازی به فروش رفت.

خوبی این بازی این است که مردم در مورد آن صحبت می کردند. هیچ دستورالعمل یا آموزش خاصی در بازی وجود نداشت و کاربران برای ساختن یک تخت ساده باید بلوک ها را با آزمون و خطا در کنار هم قرار می دادند. خب طبیعی بود که در موقعیت های دیگر راحت تر از سایر کاربران راهنمایی های لازم را بخواهید. بنابراین بازی به سرعت توسط بسیاری از بازیکنان مورد بحث قرار گرفت و علاوه بر این، برسن دائماً از طریق مشارکت فعال در انجمن های TIGSource و صفحات رسانه های اجتماعی خود، پاسخ های متنوعی دریافت می کند. توسعه Minecraft در آن دوره به طور پیوسته ادامه یافت و مراحل بعدی توسعه بازی به ترتیب به نام‌های Endive، Survival Test و Endive از سال 2009 تا 2010 منتشر شد.

پس از اینکه پیشرفت بازی به سطح قابل قبولی رسید، اولین آپدیت بزرگ آن با نام آلفا در 30 ژوئن 2010 (9 جولای 2009) منتشر شد. اگرچه پرسون از ابتدا یک شغل تمام وقت در jAlbum.net داشت، اما بعداً با افزایش فروش Minecraft از کار کنار رفت و به طور تمام وقت روی توسعه بازی کار کرد. Persen به انتشار به‌روزرسانی‌هایی برای بازی ادامه داد که شامل آیتم‌های جدید، بلوک‌های جدید، دشمنان جدید، حالت بقا و تغییراتی در رفتار عناصر بازی می‌شد.

استودیو موجانگ

با گذشت زمان، Minecraft به یک انجمن محبوب کاربران در سایت های رسانه های اجتماعی مانند 4chan و Reddit تبدیل شد. هنگامی که نسخه اول بازی 15000 نسخه فروخت، پرسن متوجه شد که کار او چیزی بزرگتر از بازی های هندی شده است. در تابستان 2010، Persen با یکی از توسعه دهندگان فلش، همکار سابق پرسن در کینگ، و کارل مان، مدیرعامل وقت jAlbum، Mojang را بنیان گذاشت. درآمد بالا.

نسخه بتای بازی سرانجام در نوامبر 2010 منتشر شد که به بازی Minecraft کمک کرد تا در 12 ژانویه 2011 به یک میلیون نسخه فروخته شود. این امر تا آوریل و آگوست ادامه داشت که فروش به ترتیب به 2 میلیون و 3 میلیون بطری افزایش یافت. مدت کوتاهی پس از آن، پرسن رویداد Minecon را معرفی کرد و بازی در مدت کوتاهی 4 میلیون نسخه فروخت. انتشار آپدیت های بازی در این مدت ادامه داشت، اما نسخه نهایی بازی در این زمان منتشر نشد.

سرانجام در 18 نوامبر 2011 استودیو Mojang بازی را از حالت بتا خارج کرد و آخرین نسخه Minecraft را با قیمت 19.95 یورو منتشر کرد. نسخه رسمی این بازی در زمان عرضه 1.5 میلیون نسخه فروخت و درآمد هنگفتی به دست آورد. مدتی بعد، در اوایل دسامبر 2011، ینس برگنستن (معروف به جب) مسئولیت کامل نظارت بر تولید Minecraft را از Persen، که به عنوان طراح اصلی کار می کرد، به عهده گرفت.

رشد باورنکردنی بازی Minecraft در کاربران باعث شد تا ردموندی ها به این جنبه از صنعت بازی توجه کنند. در 15 سپتامبر 2014 (24 سپتامبر 2013)، مایکروسافت اعلام کرد که استودیو Mojang و امتیاز Minecraft را به قیمت 2.5 میلیارد دلار خریداری کرده است. از زمان انتشار اولین نسخه کامل بازی Minecraft با نام Adventure Update، این بازی به طور مداوم آپدیت های جدیدی دریافت کرده است.

به‌روزرسانی‌های اولیه مکانیک بازی را تغییر دادند، در حالی که به‌روزرسانی‌های بعدی سعی در بهبود گیم‌پلی و ویژگی‌ها داشتند. بزرگترین و جدیدترین آپدیت بازی Wild Update نام دارد که در ژوئن 2022 منتشر شد و هیولاها، محیط ها و آیتم های جدیدی را به بازی اضافه کرد.

بازی Minecraft

دانلود بازی اندروید Minecraft علاوه بر دنیای اصلی خود به نام Overworld، دو دنیای دیگر به نام‌های The Nether و The End را ارائه می‌کند.


احتمالا اکثر شما Minecraft را می شناسید یا حداقل یک بار آن را تجربه کرده اید. Minecraft یک بازی سندباکس سه بعدی است که در آن بازیکنان آزادی زیادی برای کشف و تجربه جهان به دلخواه خود دارند. بازی به طور پیش فرض از حالت اول شخص پیروی می کند و بازیکنان می توانند آن را به حالت سوم شخص نیز تغییر دهند. دنیای بازی متشکل از مکعب ها و مایعات سه بعدی است که به طور کلی بلوک نامیده می شوند و شامل موادی مانند سنگ ها، مواد معدنی، تنه درختان، آب و مواد مذاب است.

هسته گیم پلی حول محور جمع آوری این بلوک ها و ترکیب آنها ساخته شده است. در واقع این بلوک ها در یک شبکه سه بعدی در دنیای بزرگی قرار می گیرند که بازیکنان می توانند در قسمت های مختلف آن کاوش کنند. بازیکنان می توانند بلوک هایی با ویژگی های خاص را در دنیای بازی پرورش دهند و از آنها برای ساخت آیتم های مختلف با استفاده از سیستم کاردستی (گاهی پیچیده) استفاده کنند.

همانطور که بازیکنان در دنیای Minecraft کشف می کنند، بازی به طور تصادفی جهان های بی نهایت را برای آنها ایجاد می کند. دنیای بازی Minecraft به صورت عمودی محدود شده است، اما می تواند به بازیکنان جهان نامحدودی را به صورت افقی ارائه دهد. به دلیل مسائل فنی مربوط به دسترسی به نقاط راه دور، بازیکنان نمی توانند بیش از 30 میلیون بلوک را از محل تخم ریزی خود طی کنند.

با این رویکرد، بازی دنیای خود را به بخش‌های کوچک ۱۶×۱۶ تقسیم می‌کند که فقط بازیکنان می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. دنیای بازی به اکوسیستم های مختلفی تقسیم می شود که از جمله آنها می توان به بیابان ها، جنگل ها و مناطق برفی که شامل دشت، کوه، جنگل و مایع می شود اشاره کرد. این بازی همچنین از سیستم روز و شب استفاده می کند که یک روز کامل در دنیای واقعی 20 دقیقه طول می کشد

هنگامی که بازیکنان بازی را شروع می کنند، می توانند از بین 5 حالت بازی با دشواری های مختلف انتخاب کنند. با افزایش سختی بازی، بازیکنان آسیب بیشتری از هیولاهای بازی دریافت خواهند کرد. Minecraft شامل دو دنیای دیگر به غیر از Overworld است که به ترتیب Nether و End نام دارند. The Void یک دنیای زیرزمینی است که بازیکنان می توانند از طریق پورتال به آن دسترسی داشته باشند.

The Nether World دارای ویژگی های منحصر به فردی است، با توجه به اینکه جابجایی هر بلوک در جهان Nether حدود هشت بلوک در Overworld است، بازیکنان می توانند با قدم زدن در اطراف آن، به دور از جهان سفر کنند. اما از سوی دیگر، از طریق ورودی زیرزمینی Overworld به دنیای End خواهید رسید. این شهر از جزایری تشکیل شده که در فضایی تاریک و بی پایان معلق هستند. در این دنیا اژدهایی به نام Ender Dragon مسئولیت بزرگترین جزیره وسط این دنیا را بر عهده دارد.


[ بازدید : 2363 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]