حاشیه های ترند شده

یو پی اس چگونه کار می کند؟

سه شنبه 24 بهمن 1402
11:43
حاشیه پرداز


برای اینکه بدانیم انواع یو پی اس چیست و چگونه کار می کند، باید بدانیم تا پایان این مقاله برای توضیح در مورد یو پی اس با ما همراه باشید.


یو پی اس یا منبع تغذیه اضطراری یا منبع تغذیه اضطراری یا پشتیبان باتری، فلایویل یک دستگاه الکتریکی است که در مواقعی که منبع اصلی برق معمولاً از کار می افتد، برق اضطراری را برای بار تامین می کند. در واقع، UPS علاوه بر محافظت از دستگاه های الکترونیکی حساس، پایداری جریان برق را فراهم می کند و به برنامه های حساس کمک می کند تا آنلاین بمانند.

یک یو پی اس شرکت بهراد با یک سیستم برق اضطراری یا ژنراتور آماده به کار از این جهت متفاوت است که برق در برابر قطع شدن توسط یک یا چند باتری متصل و مدارهای الکترونیکی مرتبط برای کاربران با جریان کم یا ژنراتورها و فلایویل ها برای کاربران با جریان بالا محافظت می شود. زمان کارکرد باتری اکثر منابع تغذیه نسبتاً کوتاه است، معمولاً برای دستگاه‌های کوچک‌تر 5 تا 15 دقیقه است - اما به اندازه‌ای طولانی است که منبع تغذیه کمکی را به صورت آنلاین وصل کنید یا دستگاه محافظت شده را خاموش کنید.


یو پی اس باتری

باتری UPS تقریباً 5 تا 15 دقیقه از قطع برق به شما فرصت می دهد تا داده های خود را ذخیره کنید و قبل از اینکه باتری UPS تمام شود، با خیال راحت از برنامه خارج شوید.

باتری های یو پی اس مناسب برای دستگاه های یو پی اس به 4 دسته تقسیم می شوند: باتری های نیکل-کادمیم، باتری های لیتیوم-یون، باتری های نقره ای-قلیایی و باتری های سرب-اسید.

هر کدام از این باتری ها با ساختار و ترکیب متفاوتی که دارند مزایا و معایبی دارند اما بهترین و مناسب ترین باتری یو پی اس برای دستگاه های یو پی اس باتری یو پی اس سرب اسیدی است.

یو پی اس فاران و یو پی اس فاراتل از انواع ایرانی هستند و تفاوت آنها با انواع خارجی در تکنولوژی تولید، استحکام و دوام می باشد.

نحوه نصب یو پی اس

در هنگام نصب یو پی اس، همیشه یو پی اس را 100 سانتی متر از دیواره کابینت یا خود دور نگه دارید تا نگهداری، تعمیر و نصب آسان شود. در جلوی یو پی اس لیستی از اقلام و لوازم جانبی وجود دارد. آنها را بررسی کنید و در صورت کافی نبودن موارد موجود در این برنامه می توانید با شرکت حمل و نقل تماس گرفته و این موضوع را به اطلاع آنها برسانید. دمای محل نصب یو پی اس مهم است و باید بین 10 تا 40 درجه باشد. در صورت افزایش دما از 40 درجه، یو پی اس به ازای هر 5 درجه سانتیگراد 10-12 درصد از میزان بارندگی کم می کند که ارتباط مستقیمی با عمر دستگاه دارد و ضعیف خواهد بود. یو پی اس و باتری یو پی اس باید از مکان هایی که در معرض گرد و غبار، رطوبت، دمای گرم هستند دور نگه داشته شوند و باید در یک منطقه تمیز و تهویه شده از سیستم یو پی اس، ترجیحا در داخل کابینت نگهداری شوند. دما عامل اصلی کاهش عمر مفید و عملکرد باتری یو پی اس است. کابینت ها باید دارای اتاق تهویه مناسب و دارای فن خنک کننده باشند تا باتری یو پی اس و یو پی اس در دمای مناسب 15 تا 25 درجه سانتیگراد بدون مشکل کار کند.

مدار شماتیک یو پی اس

منبع تغذیه اضطراری یا منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) یک وسیله الکتریکی است که در صورت قطع برق ورودی یا قطع برق، برق اضطراری را تامین می کند. برخلاف سیستم برق اضطراری یا ژنراتور آماده به کار، یک یو پی اس امنیت کوتاه مدت در برابر قطع برق ورودی را با تامین برق ذخیره شده در باتری ها، مین فریم یا درایوهای فلش فراهم می کند. عمر باتری اکثر منابع تغذیه اضطراری کوتاه است (چند دقیقه)، اما به اندازه ای طولانی است که منبع تغذیه آماده به کار را راه اندازی کند یا تجهیزات محافظت شده را به درستی خاموش کند.

یک یو پی اس برای محافظت از تجهیزاتی مانند رایانه ها، مراکز داده، تجهیزات مخابراتی یا سایر تجهیزات الکترونیکی استفاده می شود، جایی که قطع برق غیرمنتظره می تواند باعث آسیب جدی، از دست دادن یا وقفه در کار شود. واحدهای یو پی اس در اندازه های مختلفی تولید می شوند، از واحدهایی که برای محافظت از یک کامپیوتر بدون مانیتور ویدئویی (حدود 200 ولت) طراحی شده اند تا واحدهای بزرگی که کل یک مرکز داده یا خانه را تامین می کنند. بزرگترین سیستم ذخیره باتری 46 مگاواتی جهان (BESS) در فیربنکس، آلاسکا، کل شهرها و جوامع روستایی اطراف را در هنگام قطع برق تامین می کند.

استفاده از یو پی اس یو پی اس

اگرچه یک یو پی اس محدود به محافظت از نوع خاصی از تجهیزات نیست، اما معمولاً برای محافظت از رایانه ها، مراکز داده، تجهیزات مخابراتی یا سایر تجهیزات الکتریکی در صورت آسیب، از دست دادن جان، وقفه جدی در کار یا در صورت وقوع استفاده می شود. قطع برق غیر منتظره از دست دادن اطلاعات واحدهای UPS از نظر اندازه متفاوت هستند، از دستگاه‌هایی که برای محافظت از رایانه بدون مانیتور ویدیویی (حدود VA200) طراحی شده‌اند تا واحدهای بزرگ‌تر که کل مراکز داده (> 1 MVA)، ساختمان‌ها (> 300 کیلوولت آمپر) یا فرآیندهای تولید را تأمین می‌کنند.

(منبع تغذیه بدون وقفه) دستگاهی که از سیستم های دیگر پشتیبانی می کند و در صورت قطع برق یا ولتاژ پایین، باتری را پشتیبان می دهد. سیستم های یو پی اس کوچک نیز برای چند دقیقه برق را تامین می کنند.

انواع یو پی اس

سه دسته کلی از یو پی اس های مدرن آنلاین و آماده به کار/آفلاین وجود دارد.

سیستم UPS آماده به کار/آفلاین/بار مستقیماً از برق ورودی تغذیه می‌شود و مدار تغذیه پشتیبان تنها زمانی فعال می‌شود که برق دستگاه قطع شود. اکثر یو پی اس های زیر 1 کیلو وات از نوع تعاملی یا آماده به کار هستند که معمولا ارزان تر هستند.

یک یو پی اس تعاملی خطی، اینورتر را روی خط نگه می دارد و مسیر جریان مستقیم باتری را از شارژ معمولی به تولید جریان در هنگام قطع برق هدایت می کند.

یک یو پی اس آنلاین از روش «تبدیل مضاعف» برای پذیرش ورودی AC و تبدیل جریان الکتریکی به مستقیم DC از طریق یک باتری قابل دسترس (یا کابل های باتری) و سپس به 120 و 240 ولت برای تامین انرژی تجهیزات محافظت شده استفاده می کند. .


[ بازدید : 7996 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]