حاشیه های ترند شده

آنچه باید در مورد تنبک بدانیم

يکشنبه 26 شهريور 1402
11:23
حاشیه پرداز


تنبک یکی از مهم ترین سازهای کوبه ای و چرمی است که نقش بسیار مهمی در گروه های موسیقی ایرانی دارد. وزن و ریتم در موسیقی ایرانی مهم است، بنابراین نقش تنبک در موسیقی سنتی نیز مهم است.

تمبوک از نظر مکانیکی یک ساز چرمی و یکی از طبل های فنجانی است و اولین ابزاری است که مردم برای ترساندن یا آگاه کردن حیوانات از آن استفاده می کردند. تمبک ها در گذشته های نه چندان دور از گل، فلز یا چوب ساخته می شدند، اما امروزه بیشتر از چوب ساخته می شوند. امروزه تمبک نیز یک ساز واحد و مستقل به حساب می آید.

پس زمینه تاناباکا

فارابی، موسیقی‌دان باستانی ایران، زادگاه تمبکی را نواحی غربی ایران می‌داند. قبل از اسلام به این ساز دمبلک پهلوی می گفتند. معین معتقد است دکتر دمبک نیز همین نام را گرفته است. بین 1258 و 1293، اولین نمونه های این ساز مربوط به دوره قاجاریه موجود است.

در زمان قاجار تکنیک های قابل توجهی برای این ساز وجود نداشت و این ساز عمدتاً به عنوان ساز همراه با سازهای دیگر مانند ویولن، سنتور، تار و ... استفاده می شد. اما استاد حسین تهرانی در اجرای تمبک تغییرات چشمگیری ایجاد کرد و اولین کتاب تمبک را نوشت و در همان زمان اولین تک نوازی تمبک روی داد و از همان دوران گروه تمبک متولد شد.

ریشه نام تنبک

نام این ساز در اصل تنبک بر اساس نظرات بهمن رجبی در کتاب تنبک و ریتم از منظرهای مختلف بوده است. سپس به تمبک تبدیل شد. همانطور که با کلمه شنبه اتفاق افتاد.

از نظر زبانی، تامبورا که در زبان های اروپایی برای طبل استفاده می شود، از تمام طبل های پهلوی گرفته شده است.

داریوش ساقات نیز بر این باور است که نام تانک از تم صدا (صدای بم که با فشار دادن مرکز ساز ایجاد می شود) و دوباره (صدای کوچکی که با فشار دادن لبه ساز ایجاد می شود) آمده است.

ساختار تنبکا

تنبکی ها در اندازه های مختلف ساخته می شوند. تمبک های بزرگتر برای لوازم جانبی و از تمبک های کوچکتر برای تک نفره استفاده می شود.

کانال های بزرگ بین 25 تا 30 سانتی متر هستند

پوست روی دهانه قرار می گیرد

بشکه تنباکو معمولا 45 سانتی متر با کف تنباکو است.

بوق یا گلو

دهانه کوچک

آموزش سیگار کشیدن

چرم انتخابی

می توان گفت پوست تمباکا حساس ترین قسمت است. از بز، گوسفند، بره، آهو، بز کوهی، پوست اسب درست می شود. اما در این زمان پوست بز یا گوسفند بهتر است.

دوره فوق العاده یا افتتاحیه

روی این قسمت پوسته ساز تعبیه شده است و یک سیکل منظم است که صدا در تمام قسمت ها یکسان است.

سیل یا سد

این بزرگترین قسمت ساز است که روی آن شیارهایی به نام عاج برای جلوگیری از لیز خوردن دست ایجاد می شود.

ارزش فیلو کینگ

این کوچکترین ساز بین ساقه و دهان کوچک است و شبیه عصا است.

کیفیت کالیبر پایین

نقطه عزیمت صداهای حاصل از دمیدن دست از ارتعاشات پوستی است که با گلو تنبک ارتباط برقرار می کند.

نوازندگان به نام ساز تنبک

حسین تهرانی، محمد اخوان، مجید خلج، ارژنگ کامکار، محمدقوی حالم، پژمان حدادی، نوید افگاه، سعید رودباری، امیرناصر عقمانهاد، بهمن رجبی، جهانگیر ملک، ناصر فرهنگ فر، داریوش رفیعی، محمد اسماعیلی، مرجآته‌لو، امیرناصر، ضرابی، داریوش زرگری، جمشید محبی، محمود فرهمند، همایون شجریان، محسن کثیر الصفر، حمید قنبری، فرید یداللهی.

تعمیر و نگهداری ساز تنبور

این سوال برای نوازندگان تمبک پیش می آید که چگونه از تمبک خود مراقبت کنند؟ مکان مناسبی برای تجهیزات چیست؟ برای مراقبت از پوست چه کارهایی نباید انجام داد؟

همه ابزارها نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. زیرا در صدای تولید شده توسط ساز و همچنین در طول عمر ساز موثر است.

مکان مناسب برای این ابزار

مکانی که هوا در آن نرمال است، یعنی نه سرد و نه گرم، مکان ایده آلی برای انجام تانک است. تغییرات آب و هوایی به پوست دانبک آسیب می رساند. به عنوان مثال اتاقی با بخار، رطوبت و گرما مانند آشپزخانه مکان ایده آلی برای نگهداری دستگاه نیست. مکان های بسیار سرد و بسیار گرم برای نگهداری ساز مناسب نیستند.

چه کارهایی نباید انجام شود؟

پوست را چرب کنید

در هنگام گرما و خشکی پوست پوست را مرطوب می کند

قبل از کار با تنباکو دیگ تنباکو را در مقابل حرارت مستقیم اجاق گاز یا بخاری برقی قرار دهید.

روش های نگهداری از تنباکو

ضد عفونی کننده

قبل از نواختن ساز حتما دست های خود را بشویید، زیرا دست های چرب و پوست ساز آلوده به مواد مختلف باعث جذب آلودگی می شود.

پوست ساز گرد و غبار را جذب می کند، بنابراین ساز باید با پوشش مناسب پوشانده شود.

هنگام نواختن ساز از ساعت و ساعت استفاده نکنید

مراقبت از پوست تنبک

از پوششی متناسب با دستگاه استفاده کنید تا گرد و غبار از روی پوست شما جلوگیری کند. از جعبه ابزار برای جابجایی و محافظت از آن استفاده می شود که حمل و نقل آن را آسان می کند و همچنین از قرار گرفتن ابزار در معرض هوا جلوگیری می کند.

رطوبت و سرما باعث افتادگی پوست می شود، در حالی که گرمای بیش از حد باعث جمع شدن و سفت شدن پوست می شود. وقتی درم شل می‌شود، وقتی به آن برخورد می‌کند، بافت پوست پاره شده و از بین می‌رود و سخت شدن درم باعث پاره شدن و سوختن آن‌ها می‌شود.

در مناطق مرطوب بهتر است یک پارچه مخملی روی پوست قرار دهید تا رطوبت به پوست نرسد.

برای محافظت بیشتر می توانید از یک مرطوب کننده داخل درپوش مخزن استفاده کنید.

هنگام حرکت ابزار تمرکز نکنید علاوه بر این، ضربه زدن شدید به ابزار غیرممکن است

چگونه رطوبت پوست را برنزه کنیم؟

وقتی پوست خیس است همانطور که اشاره کردیم شل می شود و صدا خسته و تحریک می شود. در این صورت باید رطوبت پوست گرفته شود تا به حالت طبیعی خود برگردد. شما باید بسیار مراقب باشید که پوست را گرم و مرطوب کنید تا به رنگ پوست آسیب نرسانید.

چرم را سریع و ناگهانی گرم نکنید. گرما نباید جلوی پوست باشد. و جلوی دستگاه باید از پشت دستگاه و از طریق یک دهانه کوچک خارج شود. به طوری که پوست به تدریج گرم می شود و رطوبت را خارج می کند.

گرمای خورشید، گرمای یک لامپ کوچک 100 واتی، و در موارد نادر، شعله گاز می تواند پوست را کم آب کند.

برای گرم کردن با لامپ، لامپ را از نازل وارد کرده و یک دهانه بزرگ باز کنید تا به کناره های دستگاه و پوست برخورد نکند. باید مراقب بود که رطوبت بیش از حد از پوست گرفته نشود. صدای طبل نباید خیلی تند یا خیلی کم باشد.

با سیستم گرمایش گازی، پوست کن نباید از جلو گرم شود. در صورت تحمل کم وزن دستگاه باید به آرامی رطوبت ساز را از دهانه دستگاه خارج کرده و دستگاه را روی شعله بسیار کم قرار دهید، این روش نسبت به روش قبلی طولانی تر است.

سرانجام، تحت هیچ شرایطی نباید ساز را به سرعت گرم کرد، بلکه باید در طول زمان به درستی گرم شود تا از بدتر شدن کیفیت صدای ساز جلوگیری شود.

کدام تانک را بخریم؟ به چه نکاتی توجه کنیم؟

عوامل مهم برای تجهیزات خوب:

دباغی

اندازه باز

قد ساز

چوب بدنه

نفیر استاندارد

عوامل درونی و عوامل پنهان

بدنه چوبی

چوب گردو: چوب بسیار مناسب و مناسب برای انواع سازها و شامل گردو از مناطق خشک یا گردو سیاه و گردو از مناطق مرطوب یا گردو سفید می باشد. گردوی سیاه به دلیل استحکام بالا و نقوش زیبا از گردوی سفید بهتر است و زیباتر و خوش صداتر می شود.

چوب توت: بهترین چوب برای کوبه ای است. شیره مخصوصی در درخت توت تبدیل به نوعی کریستال می شود که بهترین طنین را برای ضربه زدن دارد.

چوب سنگین گنجشک یا چوب وانی. چوب بسیار محکم و خوش فرم است و بسیار شبیه به چوب توت است، با این تفاوت که وانوود سفید و چوب توت زرد است. البته از انواع چوب بید، کنار، سدود، کبوده و ... نیز استفاده می شود که چوب توت گران ترین ساز و زبان گنجشک ارزان ترین ساز است.

نتیجه گیری: چوب باید صاف و بدون ترک باشد. رنگ چوب نباید سوراخ ها را بپوشاند و صدا آسیب نمی بیند. چوب برای آموزش تنبک در کرج باید ضخیم و سنگین باشد. کیفیت چوب باید به وضوح قابل توجه باشد. ساز خاتمکاری فقط زیباست پس نباید ساز خاتمکاری باشد. به این دلیل که این سازها از تکه های چوب زیادی ساخته می شوند و پس از کنده شدن دوباره می شکنند.

اندازه سوراخ ساز

انتخاب سوراخ پانچ به فیزیک دست دانش آموز و همچنین اندازه و کوچکی دست بستگی دارد. به طور معمول، 27 سوراخ برای کودکان و زنان مناسب است، در حالی که سوراخ بزرگ برای مردان مناسب است. البته ساز بزرگتر یعنی باکاسه ملودیکتر است.

ارتفاع ساز و نسبت نفیر به کاسه

ارتفاع ابزار روی وضعیت کودک در هنگام در دست گرفتن ابزار و نشستن روی صندلی تاثیر می گذارد. همچنین، اگر نسبت درست نباشد، ابزار احمقانه به نظر می رسد. به طور کلی ابزارهای کوتاهتر فضای کمتری دارند.

نفیر استاندارد

اندازه یا کوچک بودن حفره یاقوت کبود در کیفیت صدا بسیار موثر است. Nephire از نظر قطر و دهانه و طول متناسب با اندازه رگ است.

کیفیت چرم

ضخامت پوست در انتقال صدا بسیار موثر است. باید کاملا سالم و بدون خراش و پارگی باشد. هنگام وارد کردن فشار به پوست نباید بیش از چند میلی متر پایین بیاید و به خوبی روی ابزار قرار گیرد و شل نشود. پوست بز کمی تیزتر است. و پوست گوساله و شتر معمولی صاف و کمی سخت است. علاوه بر این، پوست شتر رنگ کمی تیره دارد.

داخلی سازی دستگاه و ضمانت سلامت تنباک

لبه دهنی باید کمی تیز باشد تا هنگام ضربه زدن صدای خوبی از آن خارج شود. در کل منظور از فضای داخلی این است که زیرسازی لبه سازه به درستی انجام شود و پوشش در لبه داخلی ساختمان قرار گیرد.

در دیوارهای داخلی ساختمان چوب گرد قرار داده می شود تا از باز شدن پوست در اثر فشار زیاد روی چوب جلوگیری شود.

فلزکار یک شکل دهنده است

ساز باید ظریف و صیقلی باشد. این دو عنصر تاثیر زیادی روی آرایش دارند. viola-music.com

کاسه ساز نباید کاملا استوانه ای و دارای باله های کوچک باشد

دهانه باید به اندازه طول نفیر باشد.

وزن مخزن نباید خیلی سنگین باشد و اضافه وزن نشان دهنده کیفیت پایین مواد بدنه است.



[ بازدید : 9321 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

????? 5 ?? ???? ????? ???? ???? ?????? ???

يکشنبه 19 شهريور 1402
18:07
حاشیه پرداز


عینک آفتابی از چشمان شما در برابر اشعه UV خورشید محافظت می کند. این اشعه ها می توانند باعث آسیب چشم شوند و در دراز مدت منجر به بیماری های چشمی مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا شوند. استفاده از عینک آفتابی با فیلتر UV می تواند از این خطرات جلوگیری کند. هنگام خرید عینک آفتابی بهتر است از عینک هایی با فیلتر UV400 استفاده کنید که تا 99 درصد اشعه های UVA و UVB را مسدود می کند. انتخاب عینک آفتابی با لنزهای پلاریزه همچنین می تواند به محافظت از چشمان شما در برابر تابش خیره کننده ناخوشایند مانند انعکاس از آب، برف یا سایر سطوح صاف کمک کند.

در نهایت، برای محافظت بهتر از چشمان خود، همیشه از عینک آفتابی در فضای باز استفاده کنید، حتی در روزهای ابری، زیرا اشعه ماوراء بنفش همچنان می تواند از ابرها عبور کند و به چشمان شما آسیب برساند. امروزه می توانید گزینه های باکیفیت را با قیمت مناسب پیدا کنید. علاوه بر این، فروشگاه های فیزیکی و آنلاین معمولا دارای تخفیف و فروش ویژه هستند که به شما کمک می کند عینک آفتابی مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تری تهیه کنید. به هر حال در زیر 5 سایت تخصصی خرید عینک آفتابی اصل https://sapticstore.ir/ را به شما معرفی می کنیم که محصولات خاص و متنوعی را به شما ارائه می دهند.

چرا باید عینک آفتابی بزنیم؟

استفاده از عینک آفتابی برای محافظت از چشم در برابر اشعه های مضر خورشید بسیار مهم است. چند دلیل برای استفاده از عینک آفتابی:

• محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش: یکی از مهم ترین دلایل استفاده از عینک آفتابی، محافظت از چشمان شما در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) است. اشعه ماوراء بنفش می تواند به ساختار چشم آسیب برساند و باعث ایجاد مشکلاتی مانند سوختگی قرنیه، آب مروارید (کدر شدن عدسی چشم) و ماکولاژنولوژی (آسیب به قسمت مرکزی شبکیه) شود. عینک آفتابی با فیلتر کردن اشعه ماوراء بنفش این خطرات را کاهش می دهد.

• کاهش درخشش چشم: قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند باعث خیرگی چشم و خستگی و خستگی چشم شود. عینک آفتابی می تواند این مشکلات را با کاهش میزان نور و اشعه های مستقیمی که به چشم می رسد بهبود بخشد.

• کاهش خطر بیماری های چشمی: استفاده منظم از عینک آفتابی می تواند خطر ابتلا به بیماری های چشمی مانند دژنراسیون ماکولا (بیماری مرتبط با افزایش سن شبکیه چشم) و سرطان پوست پلک ها را کاهش دهد.

• محافظت از پوست دور چشم: عینک آفتابی با سایه زدن به پوست دور چشم می تواند از پوست دور چشم محافظت کند.

نحوه تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی

تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی می تواند دشوار باشد، اما در زیر چند ترفند برای تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی آورده شده است:

• بررسی کیفیت ساخت: عینک آفتابی اصلی معمولا با استفاده از مواد با کیفیت بالا و تکنولوژی پیشرفته ساخته می شود. بررسی کیفیت قطعات، جنس بدنه و اتصال قطعات می تواند به شما در تشخیص عینک اصل و تقلبی کمک کند.

• بررسی برچسب و بسته بندی: بررسی برچسب و بسته بندی شیشه ها نیز می تواند مفید باشد. شیشه های اصلی معمولاً دارای برچسب های دقیق و باکیفیت هستند و بسته بندی آنها معمولاً حرفه ای است.

• بررسی شماره سریال: برخی از عینک های اصلی دارای شماره سریال منحصر به فردی هستند که می توانید آن را تأیید کنید. اگر عینک شما دارای شماره سریال است، مطمئن شوید که شماره سریال با برچسب و مدل عینک مطابقت دارد.

• بررسی لوگو و برچسب ها: لوگو و برچسب های برجسته روی لیوان ها نیز می تواند نشان دهنده اصالت آنها باشد. نگاهی دقیق به لوگو و نشانه‌ها، از جمله حروف چاپی و محل نوشته، به شما کمک می‌کند تا تشخیص دهید که عینک تقلبی است یا تقلبی.

بازدید از فروشگاه های معتبر: بهترین راه برای خرید عینک آفتابی اصل مراجعه به فروشگاه های معتبر و معتبر است.

5 وب سایت ویژه برای خرید عینک آفتابی را ارائه می دهد

در زیر پنج سایت منحصربفرد برای خرید عینک آفتابی درجه یک را برای شما ارائه کرده ایم تا بتوانید با خیال راحت و مطمئن خرید کنید:

ظروف نگهداری سپتیک

فروشگاه Chaptic یک فروشگاه اینترنتی است که انتخاب ایده آلی برای خرید عینک آفتابی مردانه و زنانه است. با گزینه های متنوعی که در این وب سایت ارائه می شود، می توانید عینک مناسب را با توجه به نیاز و سلیقه خود خریداری کنید. فروشگاه ساپتیک به عنوان فروشگاه رسمی عینک سایران مرجع ارائه محصولات و خدمات مرتبط با سلامت چشم در ایران می باشد و بر اساس دانش فنی و زیرساخت های آزمایشگاهی معتبر دارای دپارتمانی جهت ارائه خدمات با کیفیت و با کیفیت می باشد. و محصولات در بازارهای نظامی، بهداشت و درمان، زیبایی و ورزش. به عنوان مثال، عینک خلبانی یکی از محبوب ترین عینک های فروشگاه Chaptic است.

چندین برند معروف عینک آفتابی اصل را مستقیماً به مصرف کنندگان عرضه می کنند و شما می توانید با مراجعه به فروشگاه سوپتیک و سفارش برند عینک آفتابی مورد نظر خود، این محصولات را سفارش دهید. لازم به ذکر است که قبل از خرید بهتر است اطلاعات کافی در مورد عینک آفتابی اصلی مورد نظر خود جمع آوری کنید و عینک های باکیفیت، با کارایی و ظاهر مناسب را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. اگر همچنان در خرید عینک آفتابی اصل سردرگم هستید، کارشناسان فروشگاه سپتیک آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. جهت تماس با کارشناس سپتیک با شماره 03136306199 یا 09133768731 تماس بگیرید

آرکو شاپ آنلاین یک فروشگاه اینترنتی معتبر و قابل اعتماد فروش عینک آفتابی اصل می باشد. از جمله ویژگی های آرکوشاپ می توان به تجربه در فروش عینک آفتابی، رضایت بالای مشتریان، قیمت رقابتی و کیفیت عالی محصول اشاره کرد. آرکوشاپ انواع عینک آفتابی، عینک اسپرت، عینک آفتابی مردانه و زنانه و عینک پولاریزه را به صورت آنلاین عرضه می کند و شما می توانید محصولات موجود را بررسی کرده و خرید خود را به صورت آنلاین در آرکو شاپ تکمیل کنید.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد آرکوشاپ امکان تست در منزل می باشد که در اختیار ساکنین تهران، اسلامشهر، رباط کریم و گلستان می باشد. می توانید حداکثر 10 مدل عینک را برای تست انتخاب کنید. سفارش های ثبت شده در آرکو شاپ از طریق پست و باربری به تهران و سایر استان ها ارسال می شود. مشتری باید در مرحله ثبت سفارش، روش تحویل را تعیین کند. هزینه های ارسال بر اساس روش تحویل انتخابی، حجم و وزن کالا و فاصله تا شهر مقصد محاسبه می شود. خریدهای بالای 300 هزار تومان ارسال رایگان دارند و سفارشات معمولا بین 1 تا 3 روز کاری به مقصد می رسد. آرکوشاپ برای خرید عینک نیز خدمات مشاوره رایگان ارائه می دهد که می توانید با مشاوران تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید.

فروشگاه اینترنتی کافه عینک

فروشگاه اینترنتی کافه عینک فروشگاهی معتبر و با سابقه در زمینه فروش و تولید دارو و عینک می باشد. برخی از ویژگی های کافه عینک عبارتند از: امکان تهیه نسخه و لیوان اول، امکان انتخاب از بین چندین مدل و ثبت سفارش بدون پرداخت و خرید، ارسال رایگان به تهران، امکان امتحان شخصی قبل از خرید و امکان انجام بنابراین. تعویض یا برگشت ظرف 48 ساعت پس از دریافت

برای خریداران در استان تهران امکان انتخاب چند مدل عینک و ثبت سفارش بدون پرداخت و خرید وجود دارد. خریداران می توانند با انتخاب گزینه ارسال رایگان و تست شخصی قبل از خرید، مدل های انتخابی خود را در خانه تست کنند و در صورت تمایل به خرید پرداخت کنند. در صورت عدم انتخاب عینک موجود در نمونه های ارسالی، کالای ارسالی به صورت رایگان عودت داده می شود. همچنین ارسال در تهران رایگان می باشد. در صورت انتخاب تحویل فوری با پیک قیمت 30 هزار تومان خواهد بود. سفارش به شهرستان ها توسط پیشتاج رزرو می شود و هزینه های مربوطه بر اساس هزینه های اعلام شده توسط شرکت پست محاسبه می شود. ضمنا تمامی محصولات به جز لنز طبی ظرف 48 ساعت پس از دریافت محصول قابل تعویض و یا مرجوع می باشند.

فروشگاه اینترنتی عینک بینا

فروشگاه اینترنتی عینک بینا با 60 سال سابقه در زمینه فروش عینک آفتابی طبی و اصل می باشد. این فروشگاه در حال حاضر به صورت آنلاین نیز فعالیت می کند. فروشگاه عینک بینا ارائه دهنده انواع عینک آفتابی، عینک طبی، لنز تماسی و عینک از برندهای معتبر می باشد. ارسال محصولات در تهران با پیک یا اسنپ و در شهرستان ها از طریق پست انجام می شود. هزینه ارسال به تهران و شهرستان ها بر اساس قیمت تعیین شده توسط پست یا اسنپ محاسبه می شود.

زمان تحویل محصولات در تهران توسط پیک و اسنپ 24 ساعت و برای سفارشات خارج از تهران 72 ساعت کاری می باشد. فریم های طبی و آفتابی حداکثر تا 3 روز از تاریخ سفارش قابل برگشت و تعویض می باشد. لازم به ذکر است که گزارش مشکلات فیزیکی تنها در عرض 24 ساعت پس از دریافت کالا قابل بررسی و پاسخگویی می باشد. برای خرید عینک آفتابی اصل و یا کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فروشگاه اینترنتی بینا تماس حاصل فرمایید.

فروشگاه اینترنتی عینک عثمانی

فروشگاه عینک عثمانی یک فروشگاه حضوری و اینترنتی است که در زمینه فروش عینک آفتابی فعالیت دارد. این فروشگاه از سال 1386 شروع به کار کرده و از سال 1377 فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کرده است. عثمانی اپتیک محصولات خود را از کشورهای سازنده آسیا وارد می کند و دارای دو شعبه در تهران و مهاباد می باشد که برای خرید حضوری می توانید به آنها مراجعه کنید. هزینه ارسال سفارشات به سراسر کشور در زمان ارسال محاسبه می شود و سفارشات شهرستانی از طریق پست پیشتاز ارسال می شود.

پس از دریافت محصول خریداری شده، امکان تعویض کالا بدون هیچ قید و شرطی در مدت 72 ساعت را دارید، برای این منظور می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته و محصول را برای تعویض ارسال نمایید. لازم به ذکر است که امکان بازگشت کالا به عهده خریدار می باشد و مبلغ 35 هزار تومان بابت بسته بندی و ارسال از مبلغ پرداختی کسر و مابقی به حساب شما عودت داده می شود. 48 ساعت پس از تایید انبار. امکان تعویض و یا مرجوعی کالا فقط یکبار امکان پذیر است که با توجه به هزینه بالای نیروی انسانی احتمال آسیب دیدن کالا وجود دارد.

هنگام خرید عینک آفتابی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

توصیه می کنیم در هنگام خرید عینک آفتابی به نکات زیر توجه کنید تا از خرید خود رضایت کامل داشته باشید:

• فیلتر UV: مطمئن شوید که عینک فیلتر UV دارد. اشعه مضر UV می تواند به سلول های چشم آسیب برساند و باعث مشکلات چشمی شود. بنابراین انتخاب عینک های دارای فیلتر UV می تواند از چشمان شما در برابر این آسیب ها محافظت کند.

• جنس و کیفیت لنز: لنزهای عینک آفتابی را می توان از مواد مختلفی مانند پلاستیک، پلی کربنات یا شیشه ساخت. هر کدام از این گونه ها ویژگی های خاص خود را دارند. به عنوان مثال عینک هایی با عدسی پلی کربنات در برابر ضربه مقاوم ترند و برای فعالیت های ورزشی مناسب هستند. همچنین به خاطر داشته باشید که لنزها نباید در گوشه ها رگه دار یا مه آلود شوند.

• نور محافظت شده: اگر سایه خاصی از عینک آفتابی را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که از نور کافی محافظت می کند. برخی از عینک ها می توانند تابش خیره کننده را کاهش دهند و راحتی بصری را افزایش دهند.

• سبک طراحی: انتخاب عینکی که با سبک و طرح شما مطابقت داشته باشد می تواند راحتی و رضایت شما را به ارمغان بیاورد. همچنین مطمئن شوید که عینک با فرم صورت شما مطابقت دارد و به خوبی روی بینی و گوش شما قرار می گیرد.

در این مطلب 5 سایت ویژه خرید عینک آفتابی در ایران را ارائه کرده ایم و در مورد خرید عینک آفتابی اصل مشاوره می دهیم. همچنین برای آشنایی با یکی از فروشگاه های معتبر خارجی می توانید به آدرس https://www.warbyparker.com مراجعه کنید. از اینکه ما را تا انتها دنبال کردید متشکریم

مراجعه به منبع: https://www.beytoote.com/news/selective-news/buy2-original-sunglasses.html


[ بازدید : 149 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

???? ???? ???? REDMI 12 5G ????? ??.

يکشنبه 19 شهريور 1402
14:51
حاشیه پرداز


فروش گوشی هوشمند Redmi 12 5G در بازار چین از هفته گذشته آغاز شد و اکنون این شرکت چینی نسخه جدیدی از این دستگاه را ارائه کرده است. گوشی جدید به 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه فلش مجهز شده و با قیمت 130 دلار روانه بازار می شود. کارمادیو

برای یادآوری، Redmi 12 با اتصال 5G به تراشه Qualcomm Snapdragon 4 نسل 2 مجهز شده است.این دستگاه دارای صفحه نمایش بزرگ IPS با قطر 6.79 اینچ، وضوح تصویر 2460 x 1080 پیکسل و نرخ تجدید 90 هرتز است.

تنظیمات دوربین پشتی این گوشی از سنسورهای 50 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است، در حالی که دوربین جلو از یک سنسور 5 مگاپیکسلی استفاده می کند.

انرژی مورد نیاز گوشی توسط یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با امکان شارژ با 18 وات تامین می شود. تراشه NFC و پورت مادون قرمز از دیگر ویژگی های Redmi 12 5G هستند.

نسخه جدید Redmi 12 (Redmi 12 5G)

حدود دو ماه پیش شیائومی گوشی 4G Redmi 12 را روانه بازار کرد و حالا این شرکت مدل 5G همین گوشی را البته با تفاوت هایی در بازار هند عرضه کرده است. با توجه به محبوب شدن فناوری 5G در کشورهای مختلف، طبیعی است که گوشی های ارزان قیمت نیز از این ویژگی برخوردار باشند. اگرچه این گوشی در حال حاضر تنها به بازار هند می رود، اما این گوشی از نظر طراحی با تغییرات جزئی روبرو خواهد شد زیرا با نام Poco M6 Pro در سطح جهانی عرضه خواهد شد. البته همین گوشی یعنی Redmi Note 12R هم اکنون در چین به فروش می رسد که به جز دوربین هیچ تفاوتی با Redmi 12 5G ندارد.

ویژگی کلیدی Redmi 12 5G استفاده از چیپست نسل دوم اسنپدراگون 4 است. این چیپست بدیهی است عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی و اسنپدراگون 695 ارائه می دهد. یکی از بزرگترین تغییرات این چیپست استفاده از فناوری تولید 4 نانومتری سامسونگ به جای فناوری 6 نانومتری TSMC است. بنابراین این تراشه علاوه بر عملکرد نسبتاً بهتر، مصرف انرژی کمتری نسبت به نسل قبل دارد.

در پنل جلویی این گوشی صفحه نمایش LCD 6.79 اینچی با وضوح +FHD و نرخ رفرش 90 هرتز را می بینیم.این گوشی از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند و از شارژ 18 واتی پشتیبانی می کند.البته خبر امروز از نظر دوربین این گوشی با نسخه 4G متفاوت است. دوربین اصلی 50 است. مگاپیکسل ها در پنل پشتی قرار می گیرند. و شیائومی به جای دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض تصمیم گرفته از دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی در این گوشی استفاده کند. همچنین می توانید از دوربین 8 مگاپیکسلی برای گرفتن عکس های سلفی استفاده کنید.

Redmi 12 5G دارای پنل پشتی شیشه ای است که برای گوشی با این قیمت یک ویژگی بسیار جذاب است. ضخامت بدنه حدود 8 میلی متر است و از نظر نرم افزاری MIUI 14 مبتنی بر اندروید 13 را اجرا می کند. داشتن گواهی IP53 همچنین به این معنی است که می تواند تا حد محدودی در برابر نفوذ قطرات آب مقاومت کند.

مدل 4.128 گیگابایتی این گوشی با قیمت 145 دلار به بازار چین می آید و کاربران هندی برای مدل های 128.6 و 8.256 گیگابایتی 165 دلار و 188 دلار می پردازند.


[ بازدید : 6735 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

???? ??????? ??????? ?? ????? ???? ?????

شنبه 18 شهريور 1402
11:07
حاشیه پرداز


قدرت تمیز کنندگی بالا، غلظت بالا، تمیز کردن آسان از ظروف، ضد حساسیت و قیمت مقرون به صرفه از ویژگی های یک شوینده خوب است.

در خانه های ما هر روز بسیاری از ظروف کثیف می شوند و برای شستن آنها نیاز به یک پاک کننده قوی دارند. ظروف کثیف و چرب با آب شسته نشده اند و باید از گزینه های دیگر شستشو استفاده کنید. حتما این پاک کننده را می شناسید و چیزی جز شوینده مایع نیست.

کیفیت و مواد شیمیایی به کار رفته در مایع ظرفشویی بسیار مهم است زیرا تمامی مواد شوینده و بهداشتی باباسلمان ارتباط مستقیمی با سلامت ما دارند. در این مقاله از سایت وبلاگ هایپرخانواده به بیان ویژگی های یک مایع ظرفشویی خوب و با کیفیت می پردازیم.

همه چیز در مورد شوینده ظرف خوب

این مایع با پوست دست سازگار است و برای تولید آن باید از بهترین فرمولاسیون استفاده شود. در واقع یک فرمولاسیون خوب باعث از بین رفتن اثرات مضر و افزایش کیفیت محصول می شود. یکی از مواد مورد استفاده در مایعات ظرفشویی فرمالین است که نباید بیش از 0.3 درصد داشته باشد.

ویژگی های بهترین مایع ظرفشویی

مهمترین نکته در مورد یک مایع پاک کننده خوب، قدرت پاک کنندگی بالای آن است. البته مایعات پاک کننده باید بتوانند به راحتی از شر چربی ها و لکه ها خلاص شوند.

یک مایع ظرفشویی باکیفیت باید حاوی موادی مانند آلکانولامیدها، سورفکتانت ها و الکترولیت ها باشد و غلظت بالایی داشته باشد.

به اندازه کافی کف می کند و به راحتی از ظرف جدا می شود.

از آنجایی که مایع در تماس مستقیم با پوست دست است، باید آن را ضد حساسیت در نظر گرفت.

مورد دیگر مقرون به صرفه بودن و قیمت مناسب آن است

برای جلوگیری از حساسیت به مواد شوینده این نکات را دنبال کنید

اولین نکته برای جلوگیری از واکنش آلرژیک به مایع ظرفشویی استفاده از دستکش هنگام شستشو است.

به تاریخ انقضای درج شده روی مایع ظرفشویی دقت کنید، در صورت رد شدن از آن استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد حساسیت می شود.

اگر حساسیت دارید، از پمادهای مختلف مانند کرم های حاوی کورتن استفاده نکنید، زیرا می تواند مشکل را دوچندان کند.

با روش های زیر بهترین شوینده را انتخاب کنید

برچسب استاندارد برای مایع ظرفشویی

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب مایع ظرفشویی این است که دارای علامت استاندارد باشد. در واقع آزمایشات و آزمایشاتی بر روی انواع نوشیدنی ها انجام می شود تا از عدم وجود عناصر خطرناک یا مضر اطمینان حاصل شود. پس مایع ظرفشویی بخرید که گواهی استاندارد داشته باشد. از نمونه های رایج این آب می توان به مایع ظرفشویی خطرناک اشاره کرد.

مقدار فسفات موجود

محتوای فسفات موجود در مایعات ظرفشویی هم برای پوست و هم برای محیط زیست بسیار مضر است. بنابراین بهتر است مایع ظرفشویی بدون فسفات خریداری شود. به طور معمول، این مدل های مایع بدون فسفات برچسب گذاری می شوند. اگر برچسب ندارید، به مواد تشکیل دهنده آن توجه کنید.

درجه پایداری قیمت مایع ظرفشویی 20 لیتری

فوم پیوسته به این معنی است که کف برای مدت طولانی در ظروف باقی می ماند. بسیاری از مردم بر این باورند که هر چه کف زمین پایدارتر باشد، قدرت تمیز کنندگی آن بیشتر است. اما این یک باور غلط است.

میزان از دست دادن چربی

یک مایع ظرفشویی باکیفیت نیز باید قدرت کاهنده بالایی داشته باشد. به عبارت دیگر روغن را از بین برده و بوی نامطبوع آن را در کمترین زمان ممکن از بین ببرد. به طور کلی، مایعات ظرفشویی که برچسب زدودن فوری چربی را دارند، قدرت تمیز کنندگی بالاتری دارند.

به تاریخ مصرف مواد شوینده توجه کنید

نکته دیگر در خرید مواد شوینده این است که به تاریخ انقضا آن توجه کنید. مایعات معمولاً 2-3 سال پس از تولید ماندگاری دارند. اما تاریخ دقیق باید روی بطری نوشته شود.

هماهنگی کامل با پوست دست

همانطور که در بالا ذکر شد، یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب مایع ظرفشویی مناسب، سازگاری آن با پوست شما است. بنابراین، قبل از خرید، به ترکیب مایع که معمولا در پشت بطری نشان داده شده است، توجه کنید. در واقع هر چه مواد کمتری برای پوست شما مفید باشد.

بوی خوب است

شاید بوی مایع خیلی مهم نباشد، اما برخی مایعات با بوی تندشان می توانند آلرژی ایجاد کنند. بنابراین، در صورت امکان، از شوینده هایی با عطر ملایم استفاده کنید.

اخرین حرف

در این مقاله، عملکرد مایع لباسشویی را با عملکردهای مناسب توضیح داده ایم. با انتخاب مایع باکیفیت، ظروف تمیزتر و با بوی بهتری دریافت کنید. علاوه بر این، شما می توانید انواع ماشین ظرفشویی باکیفیت را با بهترین قیمت از فروشگاه های زنجیره ای خانواده تهیه کنید.


[ بازدید : 8431 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

????? ?? ????? ????? ?????

پنجشنبه 16 شهريور 1402
14:08
حاشیه پرداز


در دنیای امروز، تغییرات سنتی بسیاری در کسب و کار اینترنتی وجود دارد، بازار فعالیت هایی مانند طراحی سایت بسیار غنی است، اما نحوه طراحی وب سایت، مراحل آن، از کجا و چگونه شروع شود و همچنین قوانین. طراحی وب سایت و هزینه آن یکی از مواردی است که باید به آن توجه کرد. در این مقاله ضمن پاسخ به سوالات فوق به بررسی مفهوم طراحی وب سایت، تاریخچه آن، روند طراحی و میانگین هزینه طراحی وب سایت می پردازیم. در پایان چند نرم افزار طراحی سایت را به شما معرفی می کنیم.

طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت یا طراحی سایت مراحلی است که در طراحی و ساخت یک وب سایت برای معرفی یک شرکت و ارائه محصولات و خدمات آن انجام می شود. طراحی سایت فرآیندی است که شامل لایه های صفحه وب، تولید محتوا، طراحی گرافیکی و رعایت اصول سئو می باشد. قبل از اینکه مراحل طراحی سایت را طی کنیم، بیایید نگاهی گذرا به تاریخچه طراحی آن بیاندازیم.

تاریخچه طراحی سایت چیست؟

تیم برنرسلی، یک توسعه دهنده وب، اولین وب سایت خود را در سال 1991 راه اندازی کرد و نام خود را به عنوان اولین توسعه دهنده وب در تاریخ مطرح کرد. اولین وب سایت از فرامتن و ارتباطات برای ارسال ایمیل استفاده می کرد. در این سایت متنی ساده از هیچ گرافیک، تصویر یا حتی متنی استفاده نمی شود و همچنان می توانید از آن استفاده کنید.

مراحل طراحی سایت چیست؟

همانطور که گفته شد طراحی وب به معنای طراحی، ساخت و راه اندازی یک وب سایت یا بهینه سازی یک وب سایت قدیمی در اینترنت است. طراحی سایت شامل 4 مرحله اصلی می باشد که در ادامه به شرح هر کدام می پردازیم.

مرحله 1: طراحی یک شبکه سیمی

ابتدا یک نمای کلی سایت با توجه به نوع سایت و نیاز مشتری ایجاد می کنیم. این نما شامل یک نقشه کلی از صفحات سایت و تعریفی از مکان و چیدمان عناصر مختلف است. به این مرحله از توسعه وب سایت «طراحی فریم» می گویند.

مرحله 2: طراحی گرافیکی وب سایت

پس از تعیین محل قرارگیری عناصر سایت، نیاز به طراحی سایت داریم. در این مرحله وب سایت با توجه به نوع کسب و کار آنلاین با استفاده از برنامه های مخصوص طراحی و گرافیک طراحی می شود.

مرحله 3: کدنویسی و برنامه نویسی

در این مرحله بسته به سایت طراحی شده و نیاز مشتری می توان از روش های مختلفی برای مدیریت سایت استفاده کرد. طراحی سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس یا یک چارچوب برنامه نویسی اختصاصی. تصمیم گیری در این بخش بر اساس هزینه ها و نیاز مشتری گرفته می شود.

مرحله 4: تنظیم صفحه

پس از انجام سه مرحله قبل، سایت را در بستر اینترنت جهانی راه اندازی خواهیم کرد. در این مرحله پس از تهیه «هاست» و «نام دامنه واقعی»، وب سایت را پیکربندی کرده و در دسترس همگان قرار می دهیم.

وظایف یک طراح وب سایت چیست؟

وظایف یک طراح سایت بستگی به این دارد که چه بخشی از سایت را عهده دار طراحی و ساخت آن است. برای ساخت یک سایت حرفه ای به دو تیم یا دو نفر نیاز است. تیمی برای طراحی فرم و ظاهر سایت و تیم طراحی کدهای سرور و کدهایی که برای کاربران قابل مشاهده نیست.

سایت ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند: سایت ایستا و سایت پویا.

در مکان های ثابت:

فقط front-end پیاده سازی می شود، یعنی محتوای سایت فقط یک بار ارسال می شود و هر صفحه از سایت به طور جداگانه ایجاد و بارگذاری می شود. در این سایت ها هرگونه تغییر باید توسط طراح و کارشناس سایت انجام شود. این مدل اغلب برای ایجاد وب سایت های اصلی (آنهایی که محتوایی دارند که در طول زمان تغییر نمی کنند) استفاده می شود.

برای طراحی سایت از کجا شروع کنیم؟

مهمترین چیز در تبدیل شدن به یک طراح وب حرفه ای، یادگیری مفاهیم اولیه و کسب دانش است. بهترین مرجع در زمینه یادگیری طراحی وب، آموزش پروژه محور در زمینه طراحی سایت خواهد بود. با انجام پروژه های مختلف در طول آموزش می توانید تجربه دست اولی در زمینه توسعه سایت و اینترنت کسب کنید. در ادامه قدم به قدم توضیح خواهیم داد که برای تبدیل شدن به یک طراح وب حرفه ای چه مراحلی را باید طی کنید.

مرحله اول: یادگیری زبان HTML

HTML مخفف Hyper Text Markup Language است که در فارسی به آن "Hypertext Markup Language" می گویند. HTML برای ایجاد بدنه اصلی و ساختار کلی یک صفحه وب استفاده می شود. این زبان با برچسب ها (طبقه بندی و برچسب گذاری در ارائه محتوای سایت) کار می کند و این تگ ها تعیین می کنند که کدام عناصر در صفحات وب استفاده می شود.

مرحله دوم: CSS را یاد بگیرید

قدم دوم برای هر کسی که قصد طراحی وب سایت را دارد، استفاده از زبان (CSS Cascading Style Sheets) ژاکت آکادمی است. از این زبان برای زیباسازی و طراحی صفحات وب استفاده می شود. با کمک CSS می توانید ویژگی هایی مانند رنگ، فونت، ابعاد، اندازه، نحوه چیدمان عناصر و غیره را تعیین کنید. در صفحه وب

مرحله سوم: یادگیری جاوا اسکریپت

پس از تسلط بر HTML و CSS، می توانید صفحات وب استاتیک ایجاد کنید. اما امروزه، کاربران نسبت به سایت های تعاملی و پویا تمایل بیشتری دارند. جاوا اسکریپت یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی برای اجرای یک وب سایت است و از تکنیک های برنامه نویسی مختلفی پشتیبانی می کند. این زبان برای برنامه نویسی سمت سرور، اپلیکیشن های موبایل، بازی ها و برنامه های دسکتاپ قابل استفاده است.

مرحله چهارم: یادگیری یک زبان برنامه نویسی سمت سرور مانند PHP

وب مسترها به دو دسته تقسیم می شوند:

برنامه نویسان سمت مشتری: ظاهر سایت را طراحی می کنند

برنامه نویسان سرور: پیاده سازی منطق سایت

طراحی زیبا برای یک سایت موثر و کارآمد کافی نیست، سایت علاوه بر فرم و زیبایی، به محتوای کافی و موثر نیز نیاز دارد. وب سایت ها باید به گونه ای طراحی شوند که نیازهای کاربران را برآورده کنند.

شرایط طراحی سایت

جدا از موارد فوق، قوانین مهمی در طراحی وب سایت نیز وجود دارد که باید در نظر داشت. ایجاد یک وب سایت مانند ایجاد یک فروشگاه است و باید مکان، نام، مدیر و غیره را در نظر بگیرید. 4 بخش اصلی برای ایجاد یک وب سایت موفق وجود دارد، از جمله:

نام دامنه مناسب را انتخاب کنید

هاست (اجاره فضای ورود، ذخیره سازی اطلاعات و محتوای صفحه)

طراحی الگوی زیبا و کاربردی

سیستم مدیریت و کنترل سایت

هزینه طراحی وب سایت

تا اینجا با مفهوم طراحی وب و مراحل آن در ژاکت آشنا شدیم. اما فعالیت صحیح و اصولی از هر نوعی که باشد مستلزم صرف هزینه است. در این قسمت به هزینه های داشتن یک وب سایت حرفه ای می پردازیم. با توجه به آنچه ما می گوییم، می توانید برآورد هزینه طراحی وب سایت را برآورد کنید.



[ بازدید : 5303 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

???? ?????

چهارشنبه 15 شهريور 1402
20:14
حاشیه پرداز


Yokogawa یک شرکت ژاپنی مشهور در زمینه ابزار و تجهیزات اندازه گیری، کنترل فرآیند و اتوماسیون صنعتی است. این شرکت در سال 1915 تأسیس شد و عمدتاً در زمینه توسعه و تولید ابزارآلات مربوط به اندازه گیری و کنترل دقیق در صنایع مختلف فعالیت دارد. زمینه های تجاری اصلی یوکوگاوا عبارتند از:

1. تجهیزات اندازه گیری و اندازه گیری: شرکت Yokogawa تجهیزات اندازه گیری پیشرفته از جمله ابزار دقیق، دستگاه هایی برای اندازه گیری فشار، دما، جریان، سطح و سایر خواص فیزیکی تولید می کند. این تجهیزات اغلب برای کنترل دقیق و نظارت بر فرآیندهای صنعتی استفاده می شوند.

2. کنترل فرآیند و اتوماسیون: Yokogawa انواع سیستم های کنترل فرآیند و اتوماسیون را توسعه و تولید می کند که به شرکت ها کمک می کند تا فرآیندهای تولید و تجهیزات صنعتی خود را بهبود بخشند و به طور خودکار کنترل کنند.

3. نرم افزار نظارت و کنترل: Yokogawa همچنین نرم افزاری را ارائه می دهد که به شرکت ها کمک می کند تا فرآیندهای خود را نظارت و کنترل کنند. این نرم افزار معمولا ابزارهای نظارت، تجزیه و تحلیل داده ها و کیفیت را ارائه می دهد.

یوکوگاوا به عنوان یک شرکت معتبر و با سابقه در زمینه تجهیزات و ابزار صنعتی شناخته شده و در صنایع مختلف از جمله نفت و گاز، پتروشیمی، برق، آب، فاضلاب، صنایع غذایی و سایر صنایع مشابه فعالیت می کند.

شرکت اندرس هاوزر

فرستنده فشار یک دستگاه اندازه گیری صنعتی است که برای اندازه گیری و تبدیل فشارهای مختلف به سیگنال قابل درک با استفاده از سیستم های نظارت و کنترل صنعتی استفاده می شود. این دستگاه ها در صنایع مختلف از جمله نفت، پتروشیمی، تولید برق، صنایع غذایی، خودروسازی و صنایع تولیدی کاربرد دارند. فرستنده های فشار، انتقال دقیق و قابل اعتماد اطلاعات فشار فرآیند را به سیستم های نظارت و کنترل ارائه می دهند که در فرآیندهای تولید و عملیات صنعتی بسیار مهم است. یکی از بهترین ترانسمیترهای فشار، محصول Anders Hauser E+H است.

ترانسمیترهای فشار معمولاً دارای چندین جزء هستند که با هم کار می کنند:

1. سنسور فشار: این قسمت از فرستنده فشار به سنسوری اطلاق می شود که فشار فرآیند را اندازه گیری می کند و آن را به اندازه گیری الکتریکی تبدیل می کند. سنسورها می توانند از اصول مختلفی مانند حافظه، سیلیکون، فشرده سازی سیم و فشار توپ استفاده کنند.

2. مبدل الکترونیکی: این قسمت از فرستنده فشار وظیفه تبدیل اندازه گیری فشار از سنسور به سیگنال الکترونیکی را بر عهده دارد. این سیگنال معمولاً به صورت میلی ولت یا میلی آمپر نمایش داده می شود.

3. بخش انتقال و تقویت سیگنال: سیگنال الکترونیکی تبدیل شده توسط مبدل الکترونیکی توسط الکترونیک تقویت و تقویت می شود تا بتوان با خیال راحت و مطمئن به سیستم کنترل ارسال کرد.

4. نمایشگر و واحد خروجی: برخی از فرستنده ها دارای یک واحد نمایشگر هستند که می تواند فشار را به صورت دیجیتال یا آنالوگ نمایش دهد. همزمان سیگنال های خروجی مانند میلی ولت، میلی آمپر یا کمیسیون به سیستم های کنترل ارسال می شود.

به عنوان بخشی از اتوماسیون صنعتی، ترانسمیترهای فشار امکان کنترل دقیق تر و بهینه فرآیندهای صنعتی را فراهم می کنند. این دستگاه‌ها به شرکت‌ها اجازه می‌دهند تا عملکرد تولید، کیفیت محصول و ایمنی را با تبدیل فشار فرآیند به اطلاعاتی که رایانه‌ها و سیستم‌های کنترل می‌توانند درک کنند، بهبود بخشند.

ترانسمیترهای فشار به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از صنایع مختلف از جمله نفت و گاز، پتروشیمی، تولید برق، مهندسی مکانیک، فرآوری مواد غذایی و بسیاری دیگر استفاده می شود. این دستگاه ها نقش مهمی در عملیات تولید و مدیریت دارند و با اندازه گیری دقیق فشار و تبدیل آن به سیگنال الکتریکی به شرکت ها در بهبود عملکرد و افزایش بهره وری کمک می کنند.

ترانسمیترهای فشار دارای ویژگی ها و مزایای بسیاری هستند:

1. اندازه گیری دقیق: مبدل های فشار در فرآیند اندازه گیری فشار به دقت بالایی دست می یابند. این دقت در کنترل فرآیند و تصمیمات مدیریت مهم است.

2. در دسترس بودن فن آوری های مختلف. این فرستنده ها فشار را با استفاده از انواع فناوری های حسگر مانند تمپانیک، پیزوالکتریک، سیلیکون و غیره اندازه گیری می کنند.

3. مقاومت در برابر محیط های خشن: ترانسمیترهای فشار عموماً مقاومت خوبی در برابر شرایط مختلف محیطی مانند دما، فشار و شرایط شیمیایی دارند.

4. انتقال ایمن سیگنال: فرستنده های فشار، سیگنال های الکترونیکی را به سیستم های کنترلی که از اطلاعات دقیق و قابل اعتماد برای تصمیم گیری های عملیاتی و مدیریتی استفاده می کنند، منتقل می کنند.

5. امکانات نمایش و کنترل: برخی از فرستنده ها دارای نمایشگری هستند که اطلاعات فشار را به کاربران نشان می دهد. همچنین، عملکردهای کنترلی مانند تنظیم محدودیت های اندازه گیری نیز در برخی مدل ها موجود است.

6. ساختارهای اتصال: فرستنده های فشار از انواع مختلفی از اتصالات کاربردی برای اتصال لوله ها و تجهیزات پردازش استفاده می کنند.

7. بهبود بهره وری: با داده های دقیق فشار فرآیند، شرکت ها می توانند کارایی تولید را افزایش دهند، اتلاف انرژی را کاهش دهند و عملیات را با دقت بیشتری مدیریت کنند. https://www.aryanews.com/News/20230905180248658/

به طور کلی ترانسمیترهای فشار نقش مهمی در بهبود کیفیت، کارایی و ایمنی فرآیندهای صنعتی دارند و ابزارهای مهمی برای افزایش بهره وری صنعتی محسوب می شوند.

شرکت رسانه ای

شرکت مدیا یکی از معتبرترین تولیدکنندگان کولر گازی و کولرهای هوا در بازار می باشد. به عنوان بخشی از محصولات این شرکت، از تهویه مطبوع رسانه ای برای خنک کردن هوای داخل خانه با تبخیر و تبخیر گاز استفاده می شود. این دستگاه ها عمدتاً در منازل، ادارات، مغازه ها، اماکن عمومی و سایر محیط های تجاری استفاده می شوند.

کولر گازی مدیا مانند سایر کولرگازی ها از فرآیند تبخیر گاز برای خنک کردن هوا استفاده می کند. این فرآیند به طور کلی شامل یک کمپرسور، یک مبدل حرارتی (کویل)، مبدل های حرارتی داخلی و خارجی، فن های تهویه و یک سیستم کنترل است.

از جمله ویژگی ها و مزایای کولر گازی مدیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. کارایی و خنک کننده مناسب: تهویه کننده های مدیا دارای راندمان بالا و ظرفیت خنک کنندگی مناسب در داخل فضا هستند.

2. سهولت نصب و استفاده: اکثر محصولات نرم کننده مدیا دارای طراحی های ساده و شهودی هستند که نصب و استفاده را برای کاربران آسان می کند.

3. کنترل ها و کنترل ها: اکثر انواع تهویه کننده های رسانه ای سیستم های کنترل پیشرفته ای دارند که به کاربران اجازه می دهد دما، سرعت فن، حالت کار و سایر تنظیمات را کنترل کنند.

4. طراحی جذاب: کولر گازی مدیا مجهز به طرح های مدرن و جذاب مناسب برای دکوراسیون داخلی محیط می باشد.

5. ارزان تر از برخی از سیستم های دیگر: تهویه مطبوع به طور کلی ارزان تر از برخی از سیستم های تهویه مطبوع دیگر مانند سیستم های اسپلیت یا سیستم های مرکزی هستند. https://www.aryanews.com/News/20230905174209421/

برای خرید و استفاده از کولر مدیا توصیه می شود با نگاهی به ویژگی ها و قابلیت های فنی برندهای مختلف بهترین گزینه را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. علاوه بر این، رعایت دستورالعمل های نصب، استفاده و نگهداری برای افزایش عمر مفید تجهیزات بسیار مهم است.


[ بازدید : 10250 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

????? ??????? ???

چهارشنبه 15 شهريور 1402
19:35
حاشیه پرداز


درباره آموزش کراتینه مو چه می دانید؟ اگر قصد دارید شغلی پیدا کنید که برای شما مفید باشد و در یک آرایشگاه کار کنید. برای خواندن این مقاله وقت بگذارید.

همانطور که می دانید سالن های زیبایی مردانه و زنانه یکی از سودآورترین مشاغلی هستند که در حال حاضر با آن روبرو هستیم. زیرا توجه زنان و مردان به زیبایی بیش از پیش افزایش یافته است. کراتینه مو یکی از بهترین گزینه ها برای تمرین است که پس از آن می توانید در سالن های زیبایی کار کنید و در این زمینه فعالیت کنید.

کراتینه مو چیست؟

کراتینه مو روش بسیار مناسبی است که به صورت موضعی بر روی مو انجام می شود و نتایج شگفت انگیزی در حالت مو ایجاد می کند. به عبارت دیگر کراتینه مو بسیاری از مشکلات مو را حل کرده و آن را بازسازی می کند. به این ترتیب از مواد شیمیایی ویژه ای برای بهبود و ترمیم موها و رفع خشکی و زبری استفاده می شود. به همین دلیل، کراتینه مو برای کسانی که به دلایل مختلف با آسیب مو مواجه می شوند و مشکلاتی مانند دو شاخه شدن مو، خشکی مو، موهای زبر، شکستگی مو و غیره را تجربه می کنند، عالی خواهد بود. این روش نه تنها باعث بازسازی و ترمیم موها می شود، بلکه باعث ایجاد مژه و حالت ابریشمی برای موها می شود که برای زیبایی مو بسیار مفید است.

آموزش کراتینه مو

از آنجایی که این روش فواید زیادی برای مو دارد، آموزش کراتینه مو در مراکز آموزشی مختلف انجام می شود و کسانی که مایل به یادگیری این روش هستند می توانند به این آموزش کراتینه مو بپیوندند. اما با توجه به اینکه مراکز مختلف شرایط یکسانی در آموزش ندارند، کیفیت خدمات آنها متفاوت است. برای یادگیری کامل تخصص کراتینه بهتر است یک مرکز آموزشی انتخاب کنید تا در انتخاب گروه مناسب در این زمینه دقت کنید. . . آموزش حرفه ای کراتینه مو معمولا توسط آموزشگاه های معتبر و معتبر انجام می شود و برای گرفتن نتیجه خوب باید به دنبال آموزش کراتینه مو در این مراکز باشید.

مراحل آموزش کراتینه مو

کراتینه مو یک روش ترمیم مو چند مرحله ای است، بنابراین آموزش به مراحل ذکر شده در زیر اختصاص دارد و تمامی این مراحل باید توسط داوطلبان انجام شود:

موها را با شامپو بشویید

آبرسانی به مو

موها را کاملا خشک کنید

موها را دسته بندی کنید

دستور پخت ذکر شده روی مواد را مرور کنید

استفاده از مواد روی سشوار

به جذب مواد موجود در مو کمک می کند

موها را برس بزنید

فردی که تحت آموزش کراتینه مو قرار می گیرد باید به تمام این مراحل تسلط داشته باشد و آنها را به طور کامل و صحیح انجام دهد.

آیا می توان کراتینه مو را در خانه انجام داد؟

یکی از مزایای کراتینه مو این است که مکان خاصی ندارد و کسانی که این تکنیک را یاد می گیرند می توانند آن را برای داوطلبان در هر جایی اعمال کنند. در نتیجه کراتینه کردن مو در منزل نیز امکان پذیر است و با داشتن مواد اولیه می توانید این روش را به راحتی در منزل یا هر مکان مناسب دیگری انجام دهید.
https://www.aryanews.com/News/20230905174435953/فواید آموزش کراتینه مو

آموزش کراتینه مو با مزایای زیر می تواند برای شما عزیزان باشد:

پتانسیل کسب درآمد قابل توجه

فرصتی برای استفاده از یک شغل پاره وقت مناسب

دسترسی به بازار کار در مدت زمان کوتاه

کراتینه مو به فضا و مکان بستگی ندارد

نیازی به تجهیزات سنگین و گران قیمت نیست

فرصتی برای حالت دادن به مو برای افراد در شهرها و کشورهای دیگر

امکان کار در هر شهر، منطقه یا کشور دیگری

دوره کراتینه مو با قیمت پایین

مدت کوتاه آموزش

بدون محدودیت سنی و جنسیتی

امکان استفاده از این مهارت به عنوان شغل دوم

محدودیت زمانی وجود ندارد

استقلال این کار و نبود کارفرما در آن

و...

آموزش کراتینه مو برای چه کسانی مناسب است؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، کراتینه مو حرفه ای است که جنسیت را محدود نمی کند و خانم ها و آقایان می توانند این مهارت را بیاموزند و از آن استفاده کنند. در واقع این تنها خانم ها نیستند که برای کراتینه مو اقدام می کنند، بلکه آقایان نیز از کراتینه مو در سالن های مردانه برای زیبایی موهای خود استفاده می کنند و به همین دلیل کراتینه مو برای آقایان نیز قابل استفاده است.این نوع کراتینه قابل آموزش است. بنابراین خدمات کراتینه در سالن های مردانه نیز در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. می توانید برای اطلاعات بیشتر در این مورد به وب سایت آرایش مراجعه کنید.

هزینه درمان کراتینه مو چقدر است؟

خوشبختانه دوره های آموزشی کراتینه مو هزینه بالایی ندارد و شما می توانید با هزینه بسیار کم در این دوره ها شرکت کنید و مهارت های کراتینه مو را بیاموزید. اما از آنجایی که قیمت آموزش این روش در مدارس مختلف یکسان نیست، نمی توان سطح صحیح آن را دانست. پس ابتدا باید مرکز آموزشی مورد نظر خود را در این زمینه انتخاب کنید و سپس برای اطلاع از موضوع، هزینه را از آنها جویا شوید. هزینه درمان کراتینه مو می تواند به عوامل زیر بستگی داشته باشد:
https://www.aryanews.com/News/20230905173904530/مدت دوره

استادی که دوره را برگزار کرد

امکانات آموزشی

مدرک به دانش آموزان اعطا می شود

اعتماد و اعتبار مرکز آموزش

و...

آخرین مقاله

آموزش کراتینه مو می تواند شروعی خوب و هیجان انگیز برای کسانی باشد که به مراقبت از مو علاقه دارند و می خواهند با ساده ترین تکنیک ها وارد این عرصه شوند. کراتینه مو برای داوطلبان بسیار ایمن است و هیچ خطری برای دانش آموز ندارد. بسیاری از قسمت های دیگر آرایشگاه خطرناک هستند و می توانند برای متقاضی مشکل ایجاد کنند. در نتیجه با وارد شدن به منطقه امن کراتینه مو می توانید اعتماد به نفس بیشتری به دست آورید تا در صورت تمایل وارد قسمت های دیگر شوید.


[ بازدید : 13840 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

???? ???? ???? ?????? ?? ??? ???? ?? ???? ?? ???? ????

جمعه 3 شهريور 1402
10:42
حاشیه پرداز

متن آهنگ شاید از بودن من خسته بودی مجید خراطها


چشماتو وا کن من رو به روتم

هنوزم کل دنیارو نمیدم به تار موتم

حالا که چشمتو بستی به اشکای من عادت کن

یا چشم وا کن دلم خوش شه خودت حالا قضاوت کن

شاید چشماتو وا کردی و دیدی

دروغ بود هر چی که از من شنیدی

کجایی که با این چشمای خیسم

ببینی پشت عکسات مینویسم

شاید از بودن من خسته بودی

که تو این عکس چشاتو بسته بودی

این عکسم چه بد افتاده بودم

از اون روز از چشات افتاده بودم

چشماتو وا کن حالا که هستم

نیستی تو بارون عکست تو دستم

پاتوق همیشگیمون تا دلم میگیره میرم

قاب عکست توی دستم عکس تنهایی میگیرم

همون جای قدیمم با چه حالی

منو بارون و عکست جات خالی

میام پیشت گلم حتما به زودی

هوا بارونیه‌ ای کاش بودی

آهنگ جدید مجید خراطها به نام «شاید از بودن من خسته بودی»


[ بازدید : 160 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]