حاشیه های ترند شده

چه نوع شیشه گوشی؟ بهترین محافظ صفحه گوشی چیست؟

شنبه 14 بهمن 1402
10:39
حاشیه پرداز


گلس تلفن همراه یکی از مهم ترین لوازم جانبی تلفن همراه است که همه ما پس از خرید تلفن همراه به آن دست پیدا می کنیم. حتی اگر صفحه نمایش تلفن های همراه هر روز قوی تر می شود، سقوط و ضربه ها همچنان می تواند به آنها آسیب برساند. بنابراین، آیا خرید محافظ صفحه نمایش گوشی، محافظ صفحه شیشه ای یا پلاستیکی به شما توصیه می شود؟ کدام بهترین است؟ چه کلسی بخرم؟



بسیاری از ما عادت داریم که انواع محافظ های صفحه نمایش را شیشه ای بنامیم و فکر می کنیم که انواع عینک های گوشی محدود به محافظ صفحه نمایش شیشه ای است. اما شیشه همانطور که از نامش پیداست از شیشه ساخته شده و سخت و غیر قابل انعطاف است. این در حالی است که انواع دیگر محافظ های صفحه از پلاستیک یا سرامیک ساخته شده و دارای عملکردهای مختلفی از جمله انعطاف پذیری، ضد خش و ... هستند.

بهترین عبارت صحیح برای استفاده برای هر یک از این دو نوع محصول محافظ صفحه نمایش شیشه ای و محافظ صفحه پلاستیکی است. در زیر ویژگی های ساختاری و رفتار هر یک از این محافظ های صفحه نمایش را با هم بررسی می کنیم.

عینک: اگر به این فکر می کنید که محافظ صفحه شیشه ای بخرید یا پلاستیکی، باید در نظر داشته باشید که شیشه نشکن و پلاستیک است. با این حال، اگر شفافیت صفحه برای شما مهم است یا احتمال دارد گوشی شما از بین برود، انواع مختلف عینک های گوشی می توانند بیشتر به شما کمک کنند.

چالش ها و مسائل

آنها معمولا ضخیم تر هستند

آنها انعطاف پذیر نیستند

می توان آنها را شکست و خورد

یک ترک کوچک در شیشه به مرور زمان افزایش می یابد

فواید

نصب آنها راحت تر است

آنها محافظت بهتری در برابر ضربه دارند

در برابر خراش مقاومت می کنند

دوام بیشتری دارند.

کیفیت تصویر را کاهش نمی دهند

حس لامسه بهتری دارند

آیا شیشه شکسته بی کیفیت است؟

فراموش نکنیم که محافظ صفحه یکی از لوازم مصرفی است و هدف از نصب آن جلوگیری از ضربه زدن به صفحه نمایش است نه شکستن آن. ما در واقع شیشه ای نصب می کنیم که در صورت برخورد شدید به جای صفحه نمایش، شیشه را بشکند.

بنابراین شکستگی شیشه به معنای بد بودن کیفیت نیست.

محافظ صفحه پلاستیکی – این دسته از محافظ های صفحه قطعا شکنندگی شیشه را ندارند و انعطاف پذیر هستند. اگر فکر می کنید گوشی شما کمی لمس می شود و بیشتر مستعد خراش است، محافظ های پلاستیکی صفحه نمایش انتخاب بهتری برای شما هستند.

معایب

نصب آنها بسیار پیچیده است

از گوشی شما در برابر ضربه شدید محافظت نمی کند.

شفافیت شیشه را ندارند

خوبه

لاغر و لاغر هستند

آنها به طور کلی انعطاف پذیر هستند و نمی شکنند

مناسب برای محافظت در برابر خط و خش

آنها به طور کلی دارای خواص خود درمانی هستند

ارزان تر هستند

آیا محافظ صفحه نمایش انعطاف پذیر می تواند از ضربه جلوگیری کند؟

از آنجایی که محافظ صفحه پلاستیکی سخت نیست، از هیچ ضربه ای جلوگیری نمی کند. گفتن اینکه این محافظ ها نرم و بادوام هستند، بخشی از طراحی TPU است و برای گوشی چندان مفید نیست.

بنابراین بهتر است تنها در صورتی از آنها استفاده کنید که نگران خراشیدگی صفحه نمایش هستید.

هیچ کس نمی تواند به شما بگوید که کدام محافظ صفحه برای گوشی شما مناسب است. و خودت باید تصمیم بگیری اما اگر با مشخصات گوشی موبایل خود آشنا هستید و می دانید که صفحه نمایش گوریلا گلس دارد یا خیر، می توانید به راحتی از محافظ صفحه پلاستیکی استفاده کنید.

اگر نمی دانید گوشی شما گوریلا گلس دارد یا خیر، مقاله ۱۰ نکته ای که باید در مورد گوشی خود بدانید اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار می دهد.

تا اینجا متوجه شدیم که انواع عینک گوشی تنها به محافظ صفحه نمایش شیشه ای محدود نمی شود، محافظ صفحه نمایش انواع مختلفی دارد که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند.

از آنجایی که انواع این عینک بسیار زیاد است و برخی از آن ها در کنار هم عملکردهای زیادی دارند، تصمیم گرفتیم آنها را بر اساس نوع و سطح پوشش از هم جدا کنیم.

انواع گلس گوشی ارتینگز از نظر جنس و مقاومت

شیشه یخ

عینک های گرد یکی از محبوب ترین عینک های گوشی هستند و تقریبا تمامی عینک هایی که در بازار می بینید در این دسته قرار می گیرند. بسیاری از افراد این نوع محافظ صفحه گوشی را انتخاب می کنند زیرا می دانند که شیشه ای است و دوام بیشتری دارد. توجه داشته باشید که شیشه های گرد اغلب چند لایه هستند که باعث ضخامت بیشتر آنها می شود.

چربی و اثر انگشت: این عینک ها معمولا اثر انگشت و گرد و غبار روی خود را جذب می کنند.

وضوح و شفافیت: کیفیت صفحه نمایش گوشی با این عینک تغییر چندانی نمی کند. اما معمولاً نور را منعکس می کنند و استفاده از تلفن در زیر نور شدید خورشید دشوار است. مگر اینکه مشخصات آن ها نشان دهد که ضد تابش نور هستند.

انعطاف و دوام: همانطور که گفتیم محافظ صفحه شیشه ای انعطاف پذیر نیست و ممکن است آسیب ببیند. یکی دیگر از مزایای شیشه سکوریت مقاوم بودن آن در برابر مواد شیمیایی است.

محافظ صفحه نمایش نانو سرامیکی

سوال همیشگی این است: شیشه بهتر است یا شیشه سرامیکی؟

این شیشه ها که به آنها محافظ تلفن همراه نیز می گویند از سیمان ساخته شده اند و چیزی بین شیشه و پلاستیک هستند. انعطاف پذیری آنها به اندازه عینک های ایمنی پلاستیکی انعطاف پذیر نیست، اما انعطاف پذیرتر از عینک هستند. برای درک بهتر انعطاف‌پذیری این محافظ‌ها، تصور کنید که اگر دو سر را کنار هم قرار دهید، نمی‌شکنند، اما اگر زیاد فشار بیاورید، ممکن است بشکنند.

گریس و اثر انگشت: این نوع شیشه موبایل عمدتا به عنوان محافظ صفحه اثر انگشت شناخته می شود. با این حال، برخی از مدل ها ممکن است این نقص را داشته باشند.

شفافیت و وضوح. با داشتن محافظ صفحه سرامیکی دیگر نگران کیفیت پایین صفحه نمایش گوشی خود نباشید. اما اکثر مدل های آن مشکل انعکاس نور را دارند.

انعطاف و استحکام: همانطور که گفتیم، این محافظ نسبت به شیشه انعطاف پذیرتر است، اما باز هم می توان آن را شکست. با این حال، استحکام و مقاومت آن در برابر خراش و ضربه، اگر بهتر از شیشه نباشد، برابر است.


[ بازدید : 1502 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]