حاشیه های ترند شده

سیستم VRF چیست؟

چهارشنبه 6 ارديبهشت 1402
23:29
حاشیه پرداز


امروزه ما با سیستم های تقسیم مرکزی مختلف از جمله VRV و VRF مواجه هستیم که در سازه ها و فضاهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. در حال حاضر این سیستم ها تا حد زیادی جایگزین پکیج های پشت بام و اینورترهای کانالی به عنوان تجهیزات سرمایشی و گرمایشی در فضاهای بزرگ شده اند. اما این بدان معنا نیست که استفاده از این دو مورد کاملاً متوقف شده است. اما از آنجایی که رقابت بین این دستگاه ها در بازار بسیار زیاد است، بررسی تمامی آن ها می تواند مشکل قابل توجهی برای بستگان عزیزمان باشد.



انواع سیستم اسپلیت مرکزی

اسپلیت مرکزی معمولاً به نوعی از تجهیزات سرمایش و گرمایش یکپارچه متشکل از واحدهای داخلی و خارجی گفته می شود که با استفاده از کانال های مناسب جریان هوای سرد یا گرم را به محیط مورد نظر ایجاد می کند. انواع سیستم های اسپلیت مرکزی را می توان به دو دسته VRF و VRV به شرح زیر تقسیم کرد:



VRF چیست؟

سیستم Vrf که به عنوان یک سیستم توزیع مرکزی شناخته می شود و هم عملکرد سرمایش و هم گرمایش را انجام می دهد، شبیه یک کولر گازی دو قسمتی است که از یک یونیت خارجی و یک یونیت داخلی تشکیل شده است و یونیت خارجی باید خارج از ساختمان باشد. . u روی پشت بام یا بالکن قرار می گیرد. یونیت داخلی آن نیز مجهز به چند واحد فن کویل است که عملکردهای سرمایش و گرمایش را انجام می دهند. استفاده از یونیت های داخلی مختلف در این سیستم باعث می شود تا میزان سرما یا گرما برای هر قسمت به گونه ای تنظیم شود که هر قسمت از محیط مورد نظر دمای هوای مورد نیاز فرد را داشته باشد.



VRV چیست؟

سیستم VRV نوع دیگری از توزیع مرکزی است که با VRF متفاوت است.

در واقع یک سیستم VRV به گونه ای است که شامل یک یونیت خارجی و چندین پنل در داخل می شود، اما در این سیستم ها میزان هوای سرد یا گرم ایجاد شده در محیط بر اساس اندازه، ابعاد، میزان هوای ورودی و خروجی آن است. ، و غیره. سمت VRV سیستم محاسبه شده و جریان هوا بر این اساس برای هر محیط کنترل می شود. اما در سیستم های VRV دمای هوای هر مقطع مطلوب و مطلوب است و از اتلاف انرژی جلوگیری می شود.


داکت اسپلیت چیست؟

داکت اسپلیت یکی دیگر از انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی است که برای تهویه مطبوع ساختمان ها استفاده می شود و در صورت استفاده در داخل ساختمان نیازی به استفاده از وسایل گرمایشی و سرمایشی مختلف مانند بخاری، شوفاژ و ... نمی باشد.



خط لوله توزیع هایسنس

داکت های اسپلیت به طور کلی شبیه به کولر گازی هستند، با این تفاوت که در آن ها از صفحه نمایش استفاده نمی شود، اما در عوض دارای واحدهای سرمایش و گرمایش داخلی هستند و هوای تولید شده در محیط را به گردش در می آورند. داکت اسپلیت به طور کلی به 2 گروه تقسیم می شود و دارای دو نوع مختلف است که عبارتند از:

، کمپرسور کانال اسپلیت گرد ثابت

. کابل مبدل را جدا کنید



پکیج آسمان چیست؟

پکیج های پشت بام یکی دیگر از انواع سیستم های سرمایشی و گرمایشی هستند که از رادیاتور و کولر تشکیل شده است. این سیستم ها علاوه بر تولید سرمایش و گرمایش، رطوبت و فیلتراسیون را نیز تنظیم می کنند. پک سقفی باید به پک دیواری یا موتورخانه مورد استفاده متصل باشد. این نوع سیستم تهویه مطبوع در ظرفیت های مختلف قابل ساخت و استفاده می باشد، انواع آن تا 80 تن ظرفیت خنک کنندگی دارد و با توجه به نیاز انواع مختلف قابل ساخت می باشد.


مقایسه سیستم vrf و کانال اسپلیت

اکنون که با هر یک از سیستم های تهویه مطبوع در قسمت های بالا آشنا شده اید و مروری بر آن دارید، باید سیستم های vrf و split را با هم مقایسه کنید تا تفاوت بین این دو گزینه را بهتر درک کنید. واضح ترین تفاوت بین VRF و لوله اسپلیت به شرح زیر است:

تفاوت در شماره اتاق است

استفاده از سیستم داکت اسپلیت به واحدهای داخلی کمتری نسبت به سیستم VRF نیاز دارد.



تفاوت در هزینه

یک سیستم VRF به طور قابل توجهی گرانتر از سیستم اسپلیت است، بنابراین حتی اگر فضا از جدیدترین اینورتر اسپلیت استفاده کند، قیمت آن همچنان بسیار کمتر از VRF است.



مصرف برق

اینورتر کانال اسپلیت در مقایسه با سیستم WRF به توان بیشتری نیاز دارد و توان مصرفی آن نیز بسیار بیشتر است که علاوه بر میزان مصرف برق در هزینه های برق شهری می توان یکی از نقاط قوت سیستم WRF به حساب آورد. گرمای سیستم خنک کننده نیز در طول ماه تحت تأثیر قرار می گیرد، زیرا برق بیشتری برای آن پرداخت می شود.



کنترل مستقل دما

در حالی که سیستم‌های اسپلیت گرید کنترل دمای مستقلی ندارند، سیستم‌های VRF برای تنظیم دمای هر بخش به‌طور کاملاً مستقل استفاده می‌کنند و می‌توانند استفاده شوند.


چیز تولید

حتی اگر کانال توزیع به صورت اینورتر باشد، نویز بیشتری در محیط ایجاد می کند در حالی که سیستم vrf اینطور نیست و میزان نویز تولیدی آنها بسیار کم و ناچیز است.



تفاوت پکیج سقف و سیستم vrf

ظرفیت

پکیج های پشت بام و سیستم های VRF از نظر ظرفیت متفاوت هستند زیرا معمولا VRF ها ظرفیت بیشتر و قدرت بالاتری دارند.



وابسته به سخت افزارهای دیگر

برای استفاده از پکیج پشت بام باید پکیج یا اقامتگاهی داشته باشید که قابلیت اتصال به سیستم را داشته باشد، در صورتی که VRF هیچ وابستگی به این موارد نداشته باشد و بدون مشکل قابل استفاده باشد.



ساختار و بدن

پکیج پشت بام و VRF نیز از نظر سبک و ظاهر متفاوت هستند زیرا سیستم های VRF به صورت عمودی طراحی می شوند در حالی که سیستم های پشت بام افقی هستند.



ساختمان مناسب

از آنجایی که پکیج سقف نیاز به موتورخانه دارد، در همه مکان ها قابل استفاده نیست و از طرفی vrf بیشتر برای مکان های بزرگ و عمومی استفاده می شود، در حالی که عرشه سقف برای ساختمان های مسکونی بهتر است. جدای از این موارد، تفاوت های دیگری نیز بین این دو سیستم وجود دارد که از حوصله این مقاله خارج است.



کلام پایانی

گروه توسعه تدبیر که در زمینه تامین انواع سیستم های تهویه مطبوع فعالیت می کند، تمامی موارد ذکر شده در این مقاله را در ظرفیت ها و مدل های مختلف در سایت رسمی به آدرس: ttmenterprise.com در اختیار شما هموطنان عزیز قرار می دهد. ، پکیج سقف، اسپلیت و موارد دیگر.

مشاهده رفرنس:https://www.rokna.net/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-171/887259-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D8%AA%D9%87%D9%88%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%B7%D8%A8%D9%88%D8%B9


[ بازدید : 8899 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]