حاشیه های ترند شده

گیج دما را از Area Measuring Instruments خریداری کنید

سه شنبه 9 اسفند 1401
19:05
حاشیه پرداز


دماسنج ابزاری است که برای اندازه گیری و خواندن دقیق دما استفاده می شود. هنگامی که دستگاه عددی را روی صفحه نمایش می دهد، معمولاً از عبارت دما استفاده می شود. اندازه گیری دمای صفحه معمولاً در موقعیت های صنعتی و تجاری استفاده می شود. اندازه گیری دما در وسایل زندگی روزمره ما و حتی لوازم خانگی رایج است.



دو نوع اصلی دماسنج وجود دارد

دماسنج ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند. دماسنج تماسی و دماسنج غیر تماسی. مردم از دماسنج برای نظارت بر دمای محیطی که دماسنج در آن نصب شده است استفاده می کنند. این نوع دماسنج ها حسگرهای غیر تماسی هستند. با یک دماسنج غیر تماسی می توان دمای داخلی یک جسم یا ناحیه را در صورت تماس مستقیم بررسی کرد.

وقتی از مردم پرسیده می شود که دماسنج چیست، مردم اغلب می خواهند بدانند بهترین انتخاب برای یک کاربرد خاص چیست.



دماسنج دیجیتال

سنسور دمای دیجیتال یک سنج دما است که معمولاً قرائت های خود را به صورت اعداد دیجیتالی ساده روی یک صفحه نمایش یا صفحه نمایش LCD نشان می دهد. دماسنج دیجیتالی معمولا دما را با یک نوع پروب اندازه گیری می کند. پروب مستقیماً بدون واسطه به محفظه دستگاه متصل می شود.

نوع پروب کاربرد خاصی را برای مدل اندازه گیری دما دیجیتال نشان می دهد. نمونه های رایج عبارتند از:

• سنسور دمای مقاومتی (RTD)،

• ترموکوپل و

• ترمیستور



انواع تنظیم دما

بسیاری از انواع دماسنج ها از جمله دماسنج های بالینی و سنسورهای دما دیجیتال قابل حمل هستند. اگرچه دماسنج ها معمولاً به اندازه کافی کوچک و سبک هستند تا در صورت نیاز به راحتی جابه جا شوند، اما اغلب برای استفاده طولانی مدت در یک مکان ثابت خریداری می شوند.

روش های زیادی وجود دارد که می توان برای نصب و تثبیت دماسنج استاندارد دیجیتال، شیشه ای یا صفحه ای استفاده کرد. انواع محبوب دماسنج های گیره ای فولادی و دماسنج های مغناطیسی سطحی هستند. دماسنج های گیره دار برای بسیاری از کاربردهای لوله کشی مناسب هستند و معمولاً در لوله کشی و کانال کشی استفاده می شوند. در محیط های پیچیده تر یا هنگام کار با ماشین های ارتعاشی، بهتر است از قرار دادن مکانیسم علامت گذاری به طور مستقیم روی سطح خودداری شود. دماسنج نصب شده از راه دور را می توان از راه دور از یک کاوشگر ترمیستور متصل به یک سیم بلند یا شیلنگ رادیاتور از طریق یک کانکتور خواند. این محصول برای VRF Media استفاده می شود.



کاربردهای اندازه گیری دما

این محصولات صدها کاربرد بالقوه دارند - آنها در هر جایی که اطلاعات دقیق دما باید نظارت و نمایش داده شود مفید هستند.

تقریباً همیشه حداقل یک نوع سنج دما را روی داشبورد خودرو برای نظارت بر دمای مایع خنک کننده موتور مشاهده خواهید کرد. مراکز پزشکی به انواع مختلف اندازه گیری دمای بدن دسترسی دارند. یک سنج دمای آب برای استفاده در لوله ها و خطوط (از جمله سنج های دمای جریان و برگشت) را می توان در جعبه ابزار لوله کشی حرفه ای یافت. شما می توانید گیج های دمای اتاق داخلی اداری و سنج های دمای هوای تجاری و خارجی را در طرح ها و سبک های بسیار متنوعی خریداری کنید. آنها می توانند به اندازه یک سنج دمای اجاق گاز مغناطیسی کوچک و محجوب باشند، در حالی که یک سنج دمای صنعتی سنگین، HVAC یا انبساط اغلب بسیار بزرگتر و قدرتمندتر است.

دماسنج های شماره گیری و دماسنج با کیفیت بالا از بسیاری از مارک های پیشرو. برخی از مدل ها می توانند انواع دیگری از خوانش های دیجیتال مانند رطوبت سنج (نم سنج)، آمپرمتر، قلم، پیرومتر یا سرعت سنج را در یک واحد ترکیب کنند. در کنار محصول در برخی شرایط از شیر برقی Asco استفاده می شود.



نشانگر دما چگونه کار می کند؟

درک صحیح از عملکرد یک دماسنج یا سنسور دما مستلزم آگاهی از قوانین ترمودینامیک است. با این حال، درک این نکته مهم است که انواع مختلف دماسنج ها و سنسورهای دما به روش های مختلفی کار می کنند. کلید هر دو یک دماسنج دو فلزی عالی است. ترموستات های الکترونیکی یا با باتری، ترموستات ها و سنسورهای دما، از جمله دماسنج های دیجیتال، به سیگنال های الکتریکی متکی هستند. یک کاوشگر سنسور دیجیتال از دو فلز (بی فلز) تشکیل شده است که ولتاژ یا مقاومت متغیری را در دماهای مختلف ایجاد می کنند. تراشه سنسور دمای دستگاه می تواند تغییرات سیگنال را بر حسب درجه سانتیگراد یا درجه سانتیگراد به دقت بخواند.

تمام دماسنج های دارای صفحه آنالوگ بر اساس یک اصل کار می کنند. اما به جای اینکه یک تغییر حرارتی سیگنال الکتریکی ایجاد کند، موقعیت و خواص قطعات ریز فلز در حسگر دستگاه را تغییر فیزیکی می دهد. نشانگر شماره گیری برای نمایش این تغییرات به صورت مقادیر عددی پیکربندی شده است.

http://www.aftabir.com/reportages/view/4435/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%DA%AF%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%D9%85%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%A8%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4-%D8%A2%D8%B1%DB%8C%D8%A7


علائم ترموستات یا دماسنج چیست؟

یک دماسنج یا دماسنج باید از نظر تداوم و دقت بررسی شود. اگر مشکوک هستید که خوانش دما نادرست است. برای تمیز کردن واحد معیوب؛ برای تنظیم ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد. به خصوص تمیزی و محیط تمیز اتاق; دستگاه های الکترونیکی حساس؛ برای تست دماسنج مانند تهیه و نگهداری مواد غذایی یا فرآیندهای صنعتی و آزمایشگاهی بهتر است با یک مهندس حرفه ای مشورت کنید.


[ بازدید : 11718 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]