حاشیه های ترند شده

عوارض سرکه سیب برای زگیل تناسلی

دوشنبه 4 بهمن 1400
10:47
حاشیه پرداز


این ویروس بسیار شایع بوده و حدود 100 تا 150 نوع مختلف دارد اما فقط تعداد محدودی از این ویروس ها باعث به وجود آمدن زگیل بر روی دست ها می شوند. در این نوع زگیل ضایعات به صورت برجستگیهایی با سطح خشن و به رنگ مایل به خاکستری دیده میشود که اندازه آنها میتواند از چند میلیمتر تا یک سانتیمتر و بزرتر مشاهده شود. به شریک جنسی خود بگویید که تحت درمان زگیل تناسلی هستید و از او بخواهید تا درمان کامل شما صبر کند. در کشور های اروپایی و آمریکایی به تمام نوجوانان در سنین 10 تا 13 سالگی واکسن اچ پی وی تزریق می شود. در برخی موارد نادر اچ پی وی یا هرپس می تواند از یک زن باردار به کودک وی در طول بارداری و زایمان انتقال یابد. وی افزود: سن واکسیناسیون زگیل تناسلی از ۹ سالگی آغاز می شود و تا ۴۵ سالگی ادامه دارد، اما بهترین سن تزریق واکسن در سنین دانش آموزی و نوجوانی به دلیل تولید آنتی بادی بالاست و اثرات پیشگیری آن در این زمان به مراتب بهتر است. زگیل معمولی که بیشتر در بچهها دیده میشود تعداد ضایعات این نوع زگیل در بچهها از یک تا دهها عدد میرسد، البته این نوع زگیل در بالغین هم مشاهده میشود ولی تعداد آنها نسبت به بچهها کم تر است.

البته به خاطر داشته باشید که سیستم ایمنی هر فردی در برابر ویروس HPV واکنش متفاوتی از خود نشان داده و هر شخصی در مواجهه با زگیل به آن مبتلا نخواهد شد. مهمترین عامل برای ازدیاد ضایعات، محیط نمناک است (مانند کسانی که کف پاهایشان بیش تر عرق میکند یا کسانی که بیشتر با آب سرو کار دارند و یا با مواد نمناک کار میکنند) و کسانی که ناخنهایشان را میجوند و هم چنین افرادی که زگیلهایشان را دستکاری میکنند بیشتر در معرض انتشار این بیماریاند به عبارتی دستکاری کردن زگیل میتواند سبب انتقال ویروس به نواحی اطراف زگیل اول و هم چنین سایر قسمتهای بدن شود. چه عواملی باعث بروز زگیل میشوند و چه افرادی در معرض گرفتاری هستند؟ برخی از این زگیل ها در نهایت ممکن است باعث ایجاد سرطان واژن، سرطان دهانه دهانه رحم، سرطان مقعد و سرطان آلت تناسلی در مردان شود. سلولهای پوستی به دنبال آلوده شدن به ویروس دچار افزایش سرعت در تکثیر و تقسیم سلولی میشود که این افزایش رشد باعث بوجود آمدن توده گوشتی روی سطح پوست و گاهی سطوح مخاطی میشود.

مردان و زنان باید به محض این که میدانند یا فکر می کنند زگیل تناسلی دارند تماس جنسی خود را متوقف کنند و فوراً به دنبال درمان باشند. ضمن اینکه در صورت مشاهده هر ضایعه جدید از قبیل خال، ضایعه گوشتی، یا هر چیز دیگری، و تغییر در ضایعات قبلی، باید سریعاً به پزشک مراجعه شود و تغییرات مورد بررسی قرار گیرد. زگیل یک بیماری ویروسی است که عامل ایجاد کننده آن پاپیلوما ویروس انسانی است لازم به توضیح است تاکنون بیش تر از ۷۰ نوع ویروس زگیل شناخته شده که در ایجاد زگیل موثرند. این نوع زگیل بیشتر در صورت، گردن، پشت دستها، مچ دست و زانوها دیده شده که معمولاً در جوان ها بیشتر ظاهر میشود. خونریزی :معمولاً زگیل ها خونریزی ندارند، اما اگر در مجاری ادراری ظاهر شوند، ممکن است سطح آنها خراشیده شده و خونریزی ایجاد شود. در زنان، زگیل ها ممکن است بر روی جاهایی که قابل دیدن نیستند نیز ظاهر شوند.

در نهایت، سلول ها توسط میكروسكوپ دیده می شوند. زگیل ها (Warts) پوست رشد کرده و دانه ای شکلی هستند که دارای ابعاد کوچکی بوده و در بیشتر مواقع دست ها و انگشتان دست را درگیر می کنند. مسلماً لیزر تا ۲ بار موثر است، لیزر عمقی پاکسازی کرده و در یک جلسه انجام میشود. در این نوع درمان، پزشک نوعی عصاره خاص از blister beetle را جدا کرده و برروی زگیل میگذارد. زگیلهای ظریف نوک تیز یا انگشتی این نوع زگیل به صورت ضایعات مجزا و پایهدار نازک است و معمولاً در صورت و گردن آقایان دیده میشود که با shave کردن صورت زیاد میشوند. در صورتی که ساکن اصفهان هستید، برای درمان و انجامجراحی واریکوسل به عنوان یکی از مشکلات شایع اورولوژی و از دلایل عمده ناباروری در مردان، به جراح واریکوسل در اصفهان مراجعه نمایید. شایع ترین شکایت این افراد خارش است. علائم عفونت ویروس HPV در زنان غیر اختصاصی بوده و می تواند شامل درد ناحیه تناسلی، خارش یا ترشحات بد بوی واژینال باشد.


[ بازدید : 2820 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]