حاشیه های ترند شده

انواع کمربند طبی

سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
14:44
حاشیه پرداز


کمربند طبی وسیله ای حمایتی است که برای کاهش درد و صدمات ناشی از کمردرد، فشار در ستون فقرات و حمایت از ناحیه ستون فقرات استفاده می شود. بسته به نیاز فرد، انواع مختلفی از کمربند طبی وجود دارد. برخی از انواع کمربند طبی عبارتند از:

1- کمربند طبی سخت: این نوع کمربند از پلاستیک سخت ساخته شده و مناسب افرادی است که به دلیل شرایط خاص نیاز به حمایت بیشتری دارند.

۲- کمربند طبی نرم: این نوع کمربند از مواد نرم و منعطف ساخته شده و برای افرادی که نیاز به حمایت بیشتری از کمر خود دارند مناسب است.

3- کمربند طبی شیاردار: این نوع کمربند دارای شیارهایی است که برای وضعیت قرارگیری روی میز طراحی شده و به حمایت عالی از ناحیه کمر کمک می کند.

4- کمربند طبی تنفسی. این نوع تسمه از موادی ساخته شده است که در مجاورت هوا می توانند تنفس کنند.

5- کمربند طبی قابل تنظیم: این نوع کمربند دارای بندهای قابل تنظیم می باشد که به فرد این امکان را می دهد تا کمربند را به اندازه دقیق مورد نیاز خود تنظیم کند.

6- کمربند طبی زیپ دار: این کمربند برای راحتی روی لباس دارای زیپ می باشد.

7- نوار طبی سفت کننده: این نوع نوار دارای سفتی می باشد

کمربند طبی انعطاف پذیر

کمربندهای طبی انعطاف پذیر از مواد نرمی مانند ترکیب کتانی/الاستیک، بوم و/یا نئوپرن (نوعی لاستیک مصنوعی انعطاف پذیر) ساخته می شوند. این وسایل پزشکی به صورت کرست، کمربند شکمی و کمربند ساکروایلیاک موجود است. کمربندها یا کرست های الاستیک معمولاً در اندازه ها و طرح های مختلف هستند. کمربند کرست طبی شبیه کرست زنانه است و امکان خمش محدود را فراهم می کند. کمربندهای کرست معمولاً شامل تکیه گاه های فلزی یا پلاستیکی عمودی در جلو، پشت و/یا طرفین هستند تا ثبات و محدوده حرکت را محدود کنند.

کرست ها و کمربندهای انعطاف پذیر می توانند به روش های زیر به تسکین کمردرد کمک کنند: برای فیزیوتراپی با کلینیک فیزیوتراپی فانتوم زنجان تماس بگیرید.


1- برای تنظیم وضعیت بدن و برداشتن فشار از ستون فقرات به نیم تنه خود فشار کمی وارد کنید.

2- حمایت اضافی از ستون فقرات برای کاهش فشار روی عضلات ضعیف یا آسیب دیده ارائه دهید.

3- دامنه حرکت را برای خم شدن و پیچش محدود کنید. به عنوان مثال، اگر از یک بریس قابل تنظیم استفاده کنید، می‌توانید به جلو خم شوید تا بالای زانوی خود را لمس کنید، اما نمی‌توانید پایین زانوی خود را لمس کنید.

4- با فشردن تنه یا لگن، حرکات کوچک بدن را در مفصل شل یا ضعیف کاهش دهید (مخصوصاً در صورت استفاده از تسمه های مفصلی کمری و ساکروایلیاک).

5- با ایجاد گرما، عضلات منقبض را آرام کنید


[ بازدید : 7613 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار ثبت آگهی ملک تجهیزات نمازخانه متن مقاله دل نوشته تحقیق چیستان مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت اسپیس مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس انجام پروژه متلب خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]