حاشیه های ترند شده

جملات الهام‌بخش درباره جواهرده رامسر

سه شنبه 11 مهر 1402
15:49
حاشیه پرداز


نزدیک ترین جاهای دیدنی رامسر به قلعه مارکوه کجاست؟ یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر روستای جواهرده است. آب آشامیدنی بخشی از روستای جواهرده رامسر از این چشمه ها تأمین می گردد. گفته می شود تی تی نام یکی از بانوانی بوده که اقوام شاهان صفوی محسوب می شده و در این منطقه زندگی می کرده است. به همین خاطر نام آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. از آن جایی که این قلعه در کنار رودخانهای به نام رخون واقع شده است، به آن این نام را نسبت داده اند. تنها چیزی که مشخص می باشد این است که قلعه کوتول شاه در دوران تیموریان و توسط یکی از حکمرانان گیلان در دل جنگل های سیاهکل ساخته شده است، و ظاهرا راه های زیرزمینی نیز به نواحی اطراف داشته است. دشت دریاسر تنکابن از بهترین جاذبه های طبیعی ایران در شمال کشور میباشد که در بین گردشگران به بهشت گلهای ایران شهرت دارد، برای ورود به این مکان بی نظیر باید از چندین جاذبه زیبای دیگر نظیر جنگل و جاده دو هزار همین شهرستان عبور کنید، بعد از عبور از این محل باید به روستای عسل محله بپیچید که با پارک خودروی سواری خود در همین مکان یک مسیر ۲ ساعته را همراه با تجهیززات کوهنوردی باید طی کنید تا به دشت دریاسر برسید. رشته کوههای البرز در قسمت جنوب و شرق استان گلستان به طور موازی و در جهت شرقی- غربی کشیده شده است و از مرز استان مازندران و گلستان شروع شده و به صورت نواری هلالی امتداد یافته و در شرق و شمال شرقی استان به کوههای آلاداغ، بینالود و هزار مسجد در استان خراسان شمالی میپیوندند. نرسیده به رشت بایستی از مسیر اصلی منحرف شوید و در جاده ی سراوان، سنگر و سیاهکل پیش روی کنید. البته تنها مسیر تهران به کلاردشت، جاده چالوس نیست، برای رسیدن به کلاردشت میتوانید از جاده هراز نیز استفاده کنید.

تصاویر / بزرگترین تونل آکواریوم کشور را ببینید محمد بن اویس از امرای دوره تسلط خلفای عرب ـ به دستور خلیفه معتصم به حکمرانی چالوس منصوب شد. جنگل چم چم در ۵ کیلومتری شمال پل سفید که دارای امتیازاتی مانند عبور جاده اصلی از کنار آن به همراه رودخانه و آبشار میباشد. آب این آبشار از چشمه ای در نزدیکی آن با نام چشمه "دودوزن" تامین شده و پس از جاری شدن و سقوط از ارتفاع آبشار به رودخانه ریخته و روستاهای پایین آبشار را سیراب می کند. استخر به صورت دایره شکل ساخته شده است. در هر گوشه از منطقه زیبای گرگان و استان گلستان، طبیعت به شکل تازهای بازدیدکنندگان را متعجب میکند. حتماً شما هم از سفر به این شهر خاطرانتی دارید؟ در این مطلب جاباما جاهای دیدنی فومن را به شما معرفی میکنیم تا ببینید با وجود این که شهرستان فومن چندان بزرگ نیست، چه جاذبههای زیادی را در خود جای داده است. برای ره بال آسمان از سایر جاهای دیدنی سیاهکل، بنویسید. این مدرسه که در زمان خود مهد آموزش افراد زیادی بوده حالا بهعنوان یکی از آثار ملی و جاهای دیدنی تنکابن به ثبت رسیده است. ماسوله به دنبال احداث جاده ی ارتباطی جدید بین گیلان و آذربایجان و نیز قحطی سال 1320 بیشتر جمعیت خود را از دست داد.

البته پیشنهاد میکنیم برای دیدن جنگل یکی از روزهای وسط هفته را انتخاب کنید؛ چون در روز تعطیل در میان ازدحام جمعیت گم میشوید! اطراف آبشار لارچشمه چندین رستوران، قهوهخانه و استراحتگاه وجود دارد و معمولا در ایام تعطیلات و فصلهای گرم، جمعیت زیادی را به خود جذب میکند. اگر به این بهشت گمشده سفر کردید با خودتان سجاده، گلیم، سبد و گیوه سوغات بیاورید تا علاوه بر یادگاری اورامان به معیشت مردن آن هم کمک کنید. احتمالا قدمت این قلعه به قرن های سوم و چهارم بر می گردد. در قسمت تاج این منارها آتش روشن میکردند تا در شبهای تاریک یا روزهای مه آلود، راه و مسیر را به مردم نشان دهند. مسیری که از تهران تا سیاهکل پیش رو دارید حدودا ۳۳۰ کیلومتر است؛ به این معنا که اگر با سرعتی معقول رانندگی کنید و خودتان را از زیبایی های مسیر بی نصیب نگذارید، در کمتر از ۵ ساعت به سیاهکل خواهید رسید اما اگر تخته گاز راهی سیاهکل شوید شاید در عرض ۴ ساعت هم به این مکان دیدنی و زیبا برسید. علت اینکه روستا به این نام معروف است ارتفاع بالای ییلاق آن است که رفت و آمد را مشکل ساخته است. در 10 کیلومتری جنوب سیاهکل، منطقه ای وجود دارد که نام آن را شکار ممنوع گذاشته اند. روستای لونک که در نزدیکی این منطقه است، دارای طبیعت بکر و امکانات رفاهی ویژه ای خواهد بود. مصالحی که در نمای بیرونی به کار رفته است، سنگ و ساروج می باشد. در طول مسیر خوراکیهای خوشمزه زیادی مثل عسل طبیعی، بلال و میوههای محلی (مانند ازگیل) به فروش میرسد.

در صورت استفاده از این مسیر حدوداً ۴۰کیلومتر مسیر باید پیمود. می خواهیم از آبشاری دو قلو برایتان بگوییم که با رفتن به سیاهکل، لذت حضور در زیر بارش بی امان آن نصیب تان خواهد شد. همچنین آواز نی چوپان در دل کوهستان نوید دهنده بازگشت گله گوسفندان از چراگاه به سمت روستا خواهد بود که گوش فرا دادن به این نوای زیبا، خالی از لطف نیست. این شهر دارای جنگل های انبوه و بسیار زیبا، آبشار، روستاها و آثار تاریخی جذاب و دیدنی می باشد. در کیلو متر 10 جاده پل سفید - ورسک سوادکوه در سمت چپ جاده ای است فرعی به طول 14 کیلومتر که از دوآب آغاز و به دو راهی سرتنگه منتهی می شود. قرار نیست در سفرهای متعددی که به گیلان دارید مکان هایی تکراری را برای سفر انتخاب کنید. گذشته از اینکه زیبایی را در چه ببینید، سیاهکل بهخاطر کوههای جنگلی و آبشارهای بکرش از اصلیترین مقاصد گردشگری شمال کشور و استان گیلان است. تصویر دریای ابر، در کنار کوههای سرسبز و اسبهای رها در طبیعت، منظرهای بینظیر و منحصربهفرده که شاید فقط توی روستای فیلبند بتونین ببینین. رودخانه صفارود یکی دیگر از جاذبه های منطقه است که از کوههای سماموس در جنوب غرب رامسر سرچشمه می گیرد. از جاذبههای گردشی جنگل دوهزار میتوان به گونههای جانوری و گیاهی مختلف و درختان سربهفلککشیده، قلههای مرتفع و تماشایی و آبشارهای کوچک و بزرگ و از همه مهمتر، رودخانه تماشایی و پرآب آن اشاره کرد. آبشارهای کوچک و بزرگ زیادی در امتداد رودخانه کبودوال خودنمایی میکنند که در زیر هر آبشار، حوضچههای جالبی بهوجود آمده که جوانان از آن برای شنا و آبتنی استفاده میکنند. شاید باور نکنید اما حتی بسیاری از مردم گیلان نیز مناطق زیادی از این استان را از نزدیک ندیده اند.

حتی المقدور از این امر اجتناب کنید. این مکان دارای بخش های تفریحی خاصی نیست و فقط در برخی روزهای سال قایق های اجاره ای به علاقه مندان عرضه می شوند ، همچنین شما می توانید با همراه داستن لوازم کوهنوردی قله های ریز و درشت اطراف دریاچه و روستا را فتح کنید تا کمی استقامت بدنی خود را به چالش بکشید، گونه های نادر جانوری و گیاهی اطراف دریاچه و جنگل النگدره خود یکی از بخش های دیدنی این محل می باشد که بازدید از آنها خالی از لطف نمی باشد. رئیس گروه توسعه جاذبه ها و محصولات گردشگری وظایف هشت اداره کل استانی جهت تکمیل پرونده روستاهای جهانی را برشمرد و گفت: تشکیل جلسه با واحد مرتبط با روستاها در استانداری به منظور همکاری در تکمیل زیرساخت و برگزاری جشنواره های مرتبط، تهیه کلیپ و تیزر تبلیغاتی به زبان انگلیسی، تهیه اقلام تبلیغاتی مرتبط، طراحی وبسایت، عکاسی از جاذبه های گردشگری روستا، مستندسازی تامین زیرساخت ها، دسترس پذیر کردن جاذبه های گردشگری روستاها برای معلولین و افراد کم توان، انجام امور مربوط به حفاظت از محیط زیست از قبیل راهکارهای کاهش مصرف پلاستیک، جمع آوری زباله و غیره بخشی از امور اجرایی محول شده استانی به شمار می آیند. خانههایی با معماری پلهکانی که سبک معماری خاصی را به نمایش میگذارند و مه نسبتاً غلیظی که در محیط جریان دارد، شهر ماسوله را به یک جاذبه شگفت انگیز بینظیر تبدیل کرده است. بد نیست بدانید که شکار گونه های خاص و کمیاب در طبیعت، علاوه بر اینکه عملی کاملا غیر انسانی می باشد، باعث آسیب زدن به محیط زیست و تمامی موجودات زنده، حتی همان فرد شکارچی می شود.

معماری این خانه کاملا بر اساس معماری اصیل گیلان می باشد. در این منطقه گونه های جانوری بسیار خاص و مهمی همچون خرس قهوه ای، گربه جنگلی، شوکا و خیلی گونه های دیگر زندگی می کنند. از آنجا که این اقامتگاه کاملا به روش سنتی ساخته شده است، هیچ گونه تخت، سرویس بهداشتی و امکانات هتل در واحدهای اقامتی پیدا نمی شود. مهمترین این پرندگان شامل قرقاول، کبک، تیهو، زنگولهبال، کوکر سینهسیاه، ابیا، بلدرچین معمولی، دارکوب سیاه، بلبل، توکای باغی، انواع مختلف سهرهها، زردپرهها، مگسگیرها، زنبورکها و دمسرخها و پرندگان شکاری همچون قرقی، جغد خالدار، دلیجه، سارگپه پابلند، سارگپه، عقاب دوبرار، دال سیاه، دال، عقاب دریایی دمسفید، بالابان، و هما میشوند.از مجموع جانوران موجود در این جنگل ۱۹ گونه در خطر انقراض است که هما، بالابان، گیلانشاه خالدار و روباه ترکمنی از جمله آنهاست. اما توصیه ما این است که با سرعت مطمئنه رانندگی کنید و از جاذبه هایی که در طول مسیر موجود دارد لذت ببرید تا از همین ابتدا سفری شیرین را آغاز کنید. اگر از سمت تهران راهی سیاهکل شده اید، بایستی مسیر خود را با ورود به اتوبان تهران کرج آغاز کنید و بعد با وارد شدن به اتوبان قزوین رشت این مسیر را ادامه دهید. این موضوع بستگی به اشتیاق و شوق شما برای رسیدن به مقصد دارد.

این نام با مسما شما را دعوت می کند تا به آبادی ای در کنار کوهستان بروید. حواس تان باشد که برای رفتن به سیاهکل نباید مسیر را تا رشت ادامه دهید. از لاهیجان تا ساهکل نیز مسیر کوتاهی در پیش دارید؛ طول این مسیر تقریبا ۲۵ دقیقه است. یکی از مهمترین دژهای تاریخی و نظامی ایران و مرکز فرمانروایی بسیاری از فرمانروایان گیلان و رشت قلعه رودخان بود که تا دوره زندیه مورد استفاده قرار میگرفت؛ این قلعه با نامهای دژ رودخان یا قلعه حسامی شهرت یافته است. رامسر شهری دیدنی و جذاب در غرب استان مازندران می باشد که در میان رشته کوه های البرز و دریای خزر قرار گرفته است و همین موقعیت مکانی در کنار برخورداری از جاذبه های زیبا و دیدنی، آب و هوای مناسب، امکانات اقامتی و تفریحی همه در کنار هم سبب شده تا لقب عروس شهرهای ایران را از آن خود کند و در میان شهر های ایران همچون نگینی بدرخشد. در وسط جنگل و در روستای سیکاش امامزاده ای قرار دارد که گفته می شود صاحب این امامزاده پسر سید مصطفی پسر عبدالله بن محمد حنفیه است. گفته می شود قدمت این بنا به قرن یازدهم باز می گردد. » و هم در بلدان آمدهاست که بلاذری گفته طبرستان را هشت خوره است. بعضی از باستان شناسان ساخت این بنا را به حکومت محلی کیایی، که در دوران تیموریان در لاهیجان حکومت نمودند، نسبت می دهند. از آنجایی که ما هم مثل خیلی از مردم مشهد خودمان در منطقه فردوسی باغ و ویلا داریم تقریبا هر چند هفته یک بار با نیم ساعت رانندگی خودمان را به آرامگاه فردوسی می رسانیم و خدمت این استاد شیرین سخن پارسی گوی عرض ارادت می کنیم. برای دیدن دشت سوسن چلچراغ نیز باید یک ساعت از دیلمان دور شوید.

آب و هوای روستای فیلنبد بگونه ای است كه پیش بینی های هواشناسی در خصوص آن اصلاً قابل اطمینان نیست و در یك روز امكان دارد شاهد چند پدیده جوی باشید و تنها به مسافت چند ساعت هم برف هم باران و هم آفتاب را ببینید. در مسیر شمالى ورود به قلعه و به فاصله 300متری آن ، تعداد فراوانى تکه هاى سفال دیده مى شود. مسیر به قدری کوتاه و جذاب است که به شما قول می دهیم اصلا متوجه نخواهید شد که چه زمان به مقصد رسیده اید. عمارت شهرداری تنکابن یکی از سازههای قدیمی این شهر است که قدمت آن به دوره رضا شاه پهلوی برمیگردد. روستای فیلبند یکی از زیباترین و مرتفعترین روستاهای ییلاقی ایران است که در استان مازندران قرار دارد. اگرچه شمال ایران منطقه ای سرسبز و پر باران است، اما براساس مقاله آبشار لونک کجاست باید بدانید که میزان بارندگی و مقدار آب رودها در سالهای اخیر افت چشمگیری داشت. اگر دوست داشته باشید، اطلاعات بیشتری در زمینه زمان مناسب برای دیدن آبشار و همچنین مسیرهای انتهایی به آن بدست آورید، با ما در این مقاله همراه باشید. ما قصد داریم در این مقاله به جاذبه هایی که یان آبشار برای شما دارد را مورد بررسی قرار دهیم. هوا که رو به بهاری شدن می رود، افرادی که عاشق سفر هستند شروع به برنامه ریزی می کنند. بومیان به این منطقه سیاهکل نمی گویند بلکه ن را با نام سی کل می شناسند و بیان می کنند. ماندن در این اقامتگاه به مهمانان این فرصت را می دهد تا چند روز از زندگی خود در یک خانه سنتی سپری کنند که قطعا تجربه ای بسیار جالب خواهد بود. جنس سقف آن نیز از سفال می باشد. البته ناگفته نماند که از آن شکوه و جلال اندک نشانه ای باقی مانده است.

ﻣﻨﻄﻘﻪ ﮐﻮﻫﭙﺎﯾﻪ ای دﯾﻠﻤﺎن ﺑﺎ ﻓﺎﺻﻠﻪ 88 ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ از ﻣﺮﮐﺰ اﺳﺘﺎن و 25 ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ از ﺳﯿﺎﻫﮑﻞ ﺑﺎ ﺳﻄﺢ ﺑﻨﺪی ﻣﻠﯽ در زﻣﯿﻨﯽ ﺑﻪ ﻣﺴﺎﺣﺖ ﺗﻘﺮﯾﺒﯽ 100 ﻫﮑﺘﺎر در ﺣﻮزه ﮐﻮﻫﭙﺎﯾﻪ - ﮐﻮﻫﺴﺘﺎن ﺑﺎ ﺟﺎذﺑﻪ ﯾﯿﻼﻗﺎت زﯾﺒﺎ ﺑﺎ ﺟﺎذﺑﻪ ﻫﺎی ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺟﺰء ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻣﺼﻮب ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﯿﺮاث ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ، ﮔﺮدﺷﮕﺮی و ﺻﻨﺎﯾﻊ دﺳﺘﯽ اﺳﺘﺎن ﮔﯿﻼن اﺳﺖ . خوب است در سفر به شهرهای شمالی بازدید از جاذبه های دیدنی را تنها به دریا و جنگل محدود نکنیم و گستره گردش و تفریح خود را بیشتر کنیم. در گذشته های دور، مردم دیلمان برای قشلاق به سیاهکل می آمدند. شما می توانید در این بازار انواع ترشی، مربا،سبزی، میوه های تازه، صنایع دستی و چیزهای دیگری پیدا کنید. در واقع شما دارای حق انتخاب های نامحدودی برای سفر به طبیعت بکر گیلان در سیاهکل دارید. به همین خاطر نام این کاروانسرا را تی تی، گذاشته اند. از دیگر میدان های مورد توجه شهر گرگان میدان کاخ یا میدان ولیعصر می باشد.این میدان که در نزدیکی پارک شهر قرا ر دارد به خاطر وجود کاخ شاه در این محل به این نام شهرت دارد و در قسمت جنوب این میدان میدان ولیعصر شروع شده و تا میدان ناهارخوران امتداد می یابد. به همین خاطر اگر زمانی قصد کردید به این مکان زیبا سفر کنید، حتماً سری به دریاچه سقالکسار نیز بزنید. مناظر طبیعی روستای فشکور جذابیت منحصر به فردی دارند. گیلان یک استان نیست بلکه دنیایی از دیدنی ها و جاذبه های طبیعی است که نمی توان از تمام آن ها طی یک سفر بازدید کرد. آبشار لونک کجاست و چگونه می توانیم از آن بازدید کنیم؟ محلی های منطقه به این مکان سی کل می گویند. سی به معنی کوهی است که شیبی تند دارد، و معنی کل نیز، آبادی است. با استناد براینکه بسیاری از کلمات این منطقه، ریشه در کلمات آیین مهرپرستی دارد، میتوان اظهار داشت که «مار» (به معنی مادر) اشاره به مهر دارد که نشان دهنده این است که این کوه از جایگاه مقدسی بین مردم منطقه برخوردار بوده است.

اما قریب به 150 سال است که مردم دیلمان تصمیم گرفته اند که به جای کوچ کردن به این منطقه، برای همیشه در اینجا بمانند و یکجانشین گردند. در زمان سفر به این دریاچه اگر تصمیم گرفتید با خود سوغاتی همراه ببرید، میتوانید صنایع دستی که توسط مردم محلی تولید میشوند را تهیه کنید. سیاهکل به دلیل همسایگی با شهرهای پر جاذبه گیلان، از موقعیتی مناسب برخوردار است. احتمالا دلیل این نامگذاری ارتفاع قله درفک می باشد. پیرکوه بین دو کوه واقع شده است و ارتفاع کوه ها نیز زیاد می باشد. روستای پیرکوه یکی از روستاهای کوهستانی سیاهکل می باشد که آب و هوای بسیار دل انگیز و البته عجیبی دارد. عرض دهانه اصلی نیم متر می باشد و ارتفاع پناهگاه حدود دو متر است. این پناهگاه بر روی دیواره ای صخره ای واقع شده است. قدم زدن در این جنگل ها و سکوت و آرامش حکمفرما بر این منطقه در کنار مناظر بسیار زیبا و سرسبز قطعا می تواند سفری خاطره انگیز برای هر فردی را رقم بزند. بنای بقعه چهارگوش می باشد. روی در و دیوارهای بقعه بابا ولی پر از نقاشی است. آبشار بابا ولی نیز در نزدیکی دیلمان قرار گرفته است. مهمترین قسمت این شهر دیلمان بوده است، که در زمان های گذشته وسعت بیشتری داشته است. سقف های شیروانی و گچ بری های که در این خانه انجام شده است، همگی گواه این مسئله هستند. این خانه در دوران قاجار ساخته شده است.

باغ محتشم، پارکی زیبا و چشمنواز است که در دوران قاجار و به دست یکی از شهروندان متمول آن دوران ساخته شد. چرا که این حمام در دوران قاجار به دست میرزا علی اکبر میربلوک از دل خروارها خاک کشف شد و آن را مرمت و بازسازی کردند. سپس كابلي متصل به دو طرف دره به منظور انتقال مصالح تعبيه شده است. گردنه حیران از یک طرف به کوه های پوشیده شده از جنگل و از سوی دیگر به جنگل های آذربایجان می رسد. از آبشارهای زیبا گرفته تا قله هایی که در اطراف روستا سر به آسمان گذاشته اند همه چیز برای یک گشت و گذار عالی آماده است. این قله دارای یک آتشفشان خاموش است. دارای 13 اتاق می باشد و یکی از خانه های اعیان و اشراف آن زمان به حساب می آمده است. برای جاده سیاهکل به دیلمان قبلاً همکارمان بهتفصیل مقالهای نوشتهاند. مردم بومی این منطقه به صورت سنتی و برای کسب درآمد و زندگی، به دامداری و پرورش گوسفند اهمیت ویژهای میدهند و ییلاق دیلمان به عنوان یک مرکز مهم دامداری در استان گیلان شناخته میشود. به گزارش گلونی دریاچه سد لار در شهر آمل استان مازندران قرار دارد. همچنین نام دیگر روستای فیلبند بام شرقی مازندران می باشد. اهالی روستا در فصل های سرد سال روستا را ترک کرده و به سمت مکان ها گرمسیر کوچ می کنند. جاندارانی مثل پلنگ، خرس، گرگ، شغال، راسو، خارپشت، شوکا، گاومیش، گراز، خرگوش و پرندگانی مانند قرقاول، شاهین و یا حتی گونههای جانوری درحال انقراض که بیشتر بهخاطر شکار بیرویه در این مناطق رو به انقراض رفتهاند، در طبیعت فیلبند زندگی میکنند. از جمله مهم ترین ویژگی های شهر توریستی و زیبای چمخاله می توان به این موضوع اشاره کرد که بخش بزرگی از زمین های این شهر در کناره ساحل واقع شده است که به زیبایی هرچه بیشتر این شهر افزوده و منظره ای بدیع و چشم نواز به آن بخشیده است.

بیشتر گردشگران این روستا تمایل دارند در خانههای روستایی ساکن شوند. این پناهگاه در روستایی به همین اسم واقع شده است. بسیاری از مردم این منطقه خرج زندگی خود را از طریق تهیه و فروش لبنیات، عسل و نان به دست میآورند. این شهر دارای تاریخی پر از فراز و نشیب است. خودتان تصور کنید که کوهستان های پر فراز و نشیب گیلان تا چه حد می توانند سرسبز و زیبا باشند. دیگر خودتان فکرش را بکنید که قرار است چه حجمی از زیبایی را در این روستا تجربه کنید. شهری که پیش تر از این نیز ما را با زیبایی های کم نظیر خود محسور کرده بود. چون در حوالی قلعه اشیایی سفالی یافت شده است که قدمت آنها به دوران پیش از اسلام و اسلامی باز می گردد. از امکاناتی که مسافران هنگام اقامت در این هتل آپارتمان دریافت میکنند میتوان به استفاده از رستوران، تلویزیون و آشپزخانه اشاره کرد. دور تا دور استخر پر از درخت ها اقاقیا و چنار است و مجسمه های سنگی فراوانی در آنجا نصب گشته است. یافتههای باستانشناسان از معادن آهن و کورههای ذوب فلزات نشان داد که کهنه ماسوله در قرن پنجم تا هشتم هجری از مراکز مهم ایران در زمینه فلزکاری به شمار میرفته است. بخش های رو به ویرانی نهاده جداره های بیرونی قلعه، با به کار گیری ملات سیمان و سنگ لاشه، بازسازی گردیده اند. داخل کاروانسرا نیز از آجر و گچ و سنگ استفاده شده است. آنها می گویند که رستم زمانی که به این منطقه رسیده، در جای حفره ها زانو زده و از آب دریا نوشیده است. این را زمانی که از پل معروف آن عبور می کنید و به مناطق سرسبز اطراف خود نگاه می کنید، متوجه خواهید شد.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد اجاره ون برای شمال بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.


[ بازدید : 15599 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]