حاشیه های ترند شده

شرکت ایسوس؛ یکی از محبوب ترین ها در بازار ایران و جهان است

دوشنبه 16 مرداد 1402
8:01
حاشیه پرداز


ایسوس یکی از شناخته شده ترین شرکت ها در زمینه تولید اکثر محصولات مرتبط با فناوری اطلاعات است. اگرچه این برند معروف در بسیاری از بخش‌های فناوری حضور دارد، اما بیشتر به عنوان یک برند مورد اعتماد در زمینه فروش لپ‌تاپ و رایانه‌های شخصی شناخته می‌شود. ایسوس در بازار ایران حضور پررنگی دارد و می توان آن را یکی از معروف ترین برندها در عرصه فناوری دانست.

اگر از ابتدا قصد داشته باشیم نگاهی عمیق به این برند خوش نام داشته باشیم، می توان در نظر گرفت که نام اصلی این برند Asus TechS است. زادگاه اصلی ایسوس تایوان است اما در کل باید این برند قدرتمند را در کنار شرکت های چند ملیتی قرار داد. البته این سوال وجود دارد که چرا ایسوس را در این قسمت یک برند تایوانی می دانیم. در واقع دفتر مرکزی این برند قدرتمند در شهر تایپه و کشور تایوان قرار دارد، بنابراین این برند را همچنان باید تایوانی دانست. به طور کلی، این برند محبوب در زمینه کامپیوتر، تلفن، سخت افزار و قطعات الکترونیکی فعالیت می کند. لپ تاپ، نوت بوک، تلفن همراه، تجهیزات شبکه، مانیتور، روتر وای فای، پروژکتور، مادربرد، کارت گرافیک، کارت صدا و غیره. می توان آن را مهم ترین محصول ایسوس دانست.

ایسوس بدون شک رتبه اول را در بخش مادربرد دارد. این شرکت تایوانی شرایطی را برای سایر برندها ایجاد کرده است که با وجود رقابت شدید در این زمینه، هیچ شرکتی نمی تواند با آنها رقابت کند و طبق آخرین اخبار، این شرکت مالک بیش از 30 درصد مادربردهای موجود است. این مشکل برای ایسوس بسیار سودمند است، بنابراین ایسوس در بخش قطعات کامپیوتری سود بیشتری نسبت به سایر بخش ها دارد. بر این اساس این شرکت قدرتمند همواره در بین 10 برند برتر در بخش کامپیوتر قرار داشته است.

کمپانی ایسوس از اسب بالدار یونانی گرفته شده است.

شرکت ایسوس؛ شرکت ایسوس از اسب بالدار یونانی می آید

نام شرکت ایسوس از نام یک اسب یونانی الهام گرفته شده است. این اسب در یونان نماد خرد و دانش است. پگاسوس نام این اسب است که نام شرکت ایسوس از آن گرفته شده است. ایسوساس از همان ابتدا برنامه ریزی کرده است تا با انتخاب این نام برندی ماندگار برای کاربران خود ایجاد کند و به همین هدف نیز دست یافته است. این موضوع از رنگ انتخاب شده برای لوگوی این شرکت کاملا مشخص است، از نظر بسیاری رنگ آبی را باید نمادی از احساس مسئولیت شرکت در قبال جامعه دانست. این مشکل باعث شده است که بسیاری از کاربران هرگز این برند را به یاد نیاورند، حتی اگر تجربه خوبی از برند ایسوس نداشته باشند، در صورت مواجه شدن با یک خطای کوچک، در صورت وجود برندهای جدید در این زمینه، این مشکل را مد نظر قرار دهند. بدون شک خرید مانیتور ایسوس بیشتر قدرت خود را از دست خواهند داد.

تاریخچه ایسوس، این برند بیش از 20 سال است

تاریخچه ایسوس

شرکت ایسوس مانند بسیاری از استارت آپ های دنیا توسط چند جوان ایجاد شد. در اصل توسط چهار مهندس تایوانی در تایپه ساخته شد. در ابتدا این چهار مرد شهرت خاصی نداشتند و دوستی خود را به عنوان مهندسان سابق شرکت Eyez با یکدیگر آغاز کردند.

همانطور که گفته شد این شرکت در شرق آسیا تاسیس شد، بنابراین مشکل ارتباطی زیادی با سایر کشورها نداشت، اما برندهای آمریکایی همیشه IBM را در اولویت قرار می دادند و ایسوس در ابتدا نمی توانست با سایر برندها رقابت کند و به همین دلیل تکنولوژی به کار رفته در این شرکت تقریبا یک سال با تکنولوژی برند آمریکایی فاصله داشت که در ابتدا کار را برای این برند بسیار سخت کرد. البته این مشکل مختص ایسوس نیست و همه برندهای آسیایی از این مشکل رنج می برند. بزرگترین مانع در آن زمان اینتل بود که اجازه نمی داد برندهای آسیایی قدرت پیدا کنند.

مشکلات موجود برای اینتل؛ نقطه عطف این برند تایوانی مشکلات اینتل بود. نقطه عطف این برند تایوانی

در سال های اولیه تاسیس این شرکت، اینتل با مشکلاتی مواجه شد که توسط مهندسان این شرکت تایوانی حل شد، بنابراین این مشکل نقطه عطفی برای ایسوس محسوب می شد و به همین دلیل ایسوس شرایط همکاری با اینتل را دریافت کرد. آنها همچنین پردازنده هایی را از این غول فناوری قبل از رقبای خود دریافت می کنند. قرن بیست و یکم سرآغازی برای گسترش قابلیت های این برند معروف به حساب می آمد به همین دلیل در سال 2005 اولین سری تلویزیون های خود را به بازار عرضه کرد که با استقبال خوب کاربران مواجه شد. این موضوعات تنها بخشی از تاریخچه ایسوس بود که امروزه به عنوان یکی از معروف ترین شرکت ها در زمینه فناوری اطلاعات شناخته می شود.

درباره ما نام شرکت: Th Tong; مدیرعامل و یکی از چهار مهندس اصلی

TH Tong، مدیر عامل و یکی از چهار مهندس اصلی

همانطور که گفته شد، ایسوس با کمک چهار مهندس تاسیس شد. یکی از آنها فردی است که اکنون چهره اول این برند معروف به حساب می آید. او از کودکی زندگی بسیار ساده ای داشت و پدرش تاجر بود. وب که در دهه 1960 در تایوان متولد شد، از سنین پایین یاد گرفت که تنها زندگی کند و این شروع خوبی برای یکی از مهم ترین افراد زمان خود بود. تصور استارتاپی که متشکل از چهار نفر باشد و یکی از مشهورترین شرکت‌های امروزی جهان باشد، بسیار دشوار است.

تانگ در کودکی به تنهایی ورزش می کرد و هیچ سرگرمی دیگری نداشت. البته اندکی بعد کتابخوانی به علایقش پیوست، آثار شاعران و نویسندگان نامی را مطالعه کرد، این دو اخلاق در کنار هم نوید یک انسان متفکر را به جهانیان دادند. او مدرک دانشگاهی خود را در تایپه گرفت و مانند بسیاری از مهندسان مشهور، در کشور خارج از زادگاهش تحصیل نکرد.

آقای TH Tang در سال 1960 در تایوان به دنیا آمد. پدرش ساعت ساز بود و در حومه شهر زندگی می کردند. زندگی بسیار ساده آنها باعث شد که دوران کودکی خود را فقط با تماشای تلویزیون و بازی بیسبال بگذرانند. او علاقه زیادی به کتاب خواندن داشت و به مطالعه آثار شاعران و نویسندگان مشهور می پرداخت. تانگ که مدرک کارشناسی ارشد کامپیوتر و ارتباطات را از دانشگاه ملی دریافت کرد، اغلب فقط دروس دانشگاهی را مطالعه می کرد و به ندرت وارد محافل علمی می شد.

همانطور که قبلا ذکر شد، او قبل از تاسیس ایسوس، تجربه کاری در ایسر داشت و در سال 1989 ایسوس را با کمک دوستانش تاسیس کرد. البته لازم به ذکر است که وی اخیراً به عنوان رئیس این شرکت فعالیت داشته و مدتی نیز به عنوان قائم مقام این شرکت معروف فعالیت داشته است. البته با توجه به شخصیت اخلاقی او، به نظر می رسد که این موضوع تأثیر خاصی بر جاه طلبی های شخصی او نداشته است و او در سطح جهانی به عنوان فردی خوب شناخته می شود و در بسیاری از رویدادهای هنری، فرهنگی و تاریخی جوایز چشمگیری دریافت کرده است. حمایت کردن. خود را نشان داد از

در حال حاضر این شرکت تایوانی یک ابزار محسوب می شود و این شرکت در حال حاضر بیش از 17 هزار کارمند دارد. کارکنان این شرکت فقط اهل آسیای شرقی نیستند و ایسوس در سرتاسر دنیا کارمند دارد. از دیدگاه بسیاری از کارشناسان، نوآوری موضوع مهمی در این صنعت محسوب می شود و یکی از عوامل موفقیت این برند می باشد. البته این موضوع صرفا یک ایده نیست زیرا این برند تایوانی هر ساله محصولات جدیدی را در نمایشگاه های معروف دنیا ارائه و ارائه می کند. به همین دلیل این شرکت بیش از چهار هزار جایزه دریافت کرده است که بیشتر آنها مربوط به نوآوری های ایسوس است. طبق اخبار موجود، درآمد این شرکت در سال 2016 حدود 430 میلیون دلار جدید تایوان است که رقم قابل توجهی است. این عدد برای شرکت های فناوری یک رویا است.

ضعف و قوت برند ایسوس

نقاط ضعف و قوت برند Huashu

قیمت مناسب با کیفیت بالا بر اساس بسیاری از معیارها در چند سال آینده برای برند مفید تلقی می شود، بنابراین قیمت تنها عامل تعیین کننده نیست. به طور کلی عواملی که به طور مستقیم در موفقیت برند ایسوس نقش داشتند موارد زیر است که به بررسی آنها می پردازیم.

ارزش برای پول: بهترین راه برای انتخاب برندهای آسیایی شروع با قیمت بسیار پایین است. ایسوس نیز از این قانون حمایت کرد و اولین قدم را با موفقیت پشت سر گذاشت. از طرفی ظاهر محصولات این برند مورد توجه کاربران قرار می گیرد، البته این موضوع در مورد لپ تاپ های این برند نیز صدق می کند و گوشی ها و تبلت های این برند را نمی توان بسیار زیبا نامید. به طور کلی ایسوس در صنعت لپ تاپ همتای ندارد و زیباترین محصولات متعلق به این برند است.

مهم ترین جنبه رشد ایسوس در سال های اخیر، نوآوری این شرکت است. همانطور که گفته شد، این شرکت برنده بیش از 4000 جایزه شده است که بیشتر آنها مربوط به نوآوری در برند است. ایسوس از این طریق در حال تبدیل شدن به یک برند بی رقیب در دنیای فناوری است، اما باید درک کنید که بی همتا بودن در دنیای فناوری تقریباً غیرممکن است.

علاوه بر همه این موارد، ایسوس یک ویژگی بسیار خوب دارد و آن هم پاسخگویی به نیاز کاربران با توجه به سال است. این برند تایوانی نیازهای کاربران را به خوبی درک می کند و برای تمامی مشکلات آن ها راه حل خوبی ارائه می دهد.

اما در کنار این نقاط قوت نقاط ضعفی نیز وجود دارد که بیشتر آن ها در حوزه گوشی و تبلت است. اما در کل مشکل اصلی این برند تیم پشتیبانی است که پاسخگوی تمامی نیازهای کاربران نخواهد بود و سوالات این قسمت را بی پاسخ می گذارد. در گذشته اخباری منتشر شده بود که نشان می داد افراد زیادی در سایت ایسوس از نحوه ارتباط و پشتیبانی راضی نیستند.

اما در بخش گوشی های هوشمند شرایط متفاوت است و این برند قدرتمند جامعه هدف خاصی را در ذهن خود دارد و به همین دلیل قصد رقابت با برندهایی مانند هواوی و سامسونگ را ندارد. قرار دادن محصولات دیگر، تلفن های همراه و تبلت ها در اولویت اول این برند تایوانی نیستند.

همانطور که گفته شد، این شرکت فروشگاه ebuy برخلاف لپ‌تاپ‌ها در بخش موبایل قدرتمند نیست و علاوه بر پیروی نکردن از فناوری‌های روز، تنها قصد حضور در بازار آن‌ها را دارد. در حال حاضر این برند معروف قصد تولید گوشی های متوسط ​​و ارزان قیمت را دارد و علاقه ای به تولید گوشی های بسیار گران قیمت ندارد، بنابراین مصرف کنندگانی که به فناوری روز علاقه دارند اغلب برند This If Asus گوشی های موبایل گران قیمت را در سال تولید می کند. مانند برندهای پرفروش، مطمئناً چیزهای زیادی برای ارائه دارد. البته این مشکل تا زمانی که تایید نشود قابل بررسی نیست و تنها بر اساس رفتار کاربر می توان احتمال نادرست بودن آنها را داشت. این در حالی است که ایسوس یک برند کاملا معمولی در زمینه گوشی های موبایل به حساب می آید و سری Zen این برند با وجود کیفیت خوب، نتوانسته رقابتی داشته باشد و برندهای دیگر را تهدید جدی کند.


[ بازدید : 133441 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار ثبت آگهی ملک تجهیزات نمازخانه متن مقاله دل نوشته تحقیق چیستان مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت اسپیس مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس انجام پروژه متلب خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]